Hem
KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration
Skriv här
Elin Axman
KICKS Beauty Expert
28/03/23-13:43 (redigerad)

Get Unready With Me

Hej hörrni! 😃

Jag tänkte att ni ska få hänga med på en liten ”Get Unready With Me” där jag visar upp mina favoriter inom rengöring samt dom hudvårdsprodukter jag oftast använder mig av dagligen.😍

Tips tips – När du tvättar ansiktet på kvällen, för att få en så djuprengörande och ren hy som möjligt, testa att göra en dubbelrengöring.

Genom att använda en olja att rengöra ditt ansikte med innan du använder din huvudsakliga rengöring får du enkelt bort makeup, feta krämer och överflödig olja från huden som fastnat. En dubbelrengöring ger alltså ett renare resultat och detta kommer din hud tacka dig för.

Jag använder mig av Total Cleansing Oil från Clarins innan jag går in och tvättar ansiktet med Filorgas Age Purify Cleanser.

Har ni några grymma hudvårdstips ni vill dela med er av?😎

Elin Axman
KICKS Beauty Expert
07/03/23-11:08 (redigerad)

Mina just nu favoriter för håret

Hej hörrni! 😎

Nu är det dax att snacka lite hår, vi går mot varmare tider och håret påverkas mer än vi tror av klimatet och växlande temperaturer. Detta betyder att vi måste skydda och använda vårdande produkter till vårt hår.

Här kommer mina favoriter just nu! 😃

Kérastase Nutritive Nectar Thermique - En näringsrik & värmeskyddande kräm för torrt hår som skyddar mot värme. Den skyddar torrt hår mot skador vid föning och värmestyling och gör håret mjukare och lättare att forma.

Olaplex No.7 Bonding Oil - Världens bbästa hårolja enligt mig! Detta är en extremt koncentrerad och lätt olja som ger en otrolig glans utan att lämna efter en fet känsla, med reparerande egenskaper.

Björn Axén Repair Anti Break Treatment - En värmeskyddande leave-in behandling som stärker håret och förhindrar kluvna hårtoppar och slitage. Berikad med naturlig Vitamin E och Panthenol som ger skydd, glans och fukt.

Lernberger Stafsing Rootlift Mousse - En spraymousse som ger fantastisk volym och support från hårbotten utan att kännas klibbig och fet. Med keratin som stärker hårstråna och solrosextrakt som är färgbevarande.

Colorwow Dream Coat Supernatural Spray - Och nu kommer vi till höjdpunkten av detta inägg. Den här gör håret spegelblankt. Den super lätta sprayen tar bort friss, tillför en omedelbar glans och gör håret silkeslent. Även vinnare i KICKS Beauty Awards 2022 i kategorin Bästa Hårprodukt. Grymt bra!

Dela gärna med er av era ”must haves” produkter för håret 😍

**Mina just nu favoriter för håret**  Hej hörrni! 😎  Nu är
Elin Axman
KICKS Beauty Expert
21/02/23-13:57

Mina topp 5 favoriter i badrumsskåpet

Hej hörrni!!

Nu ska vi dyka in i mitt absoluta favorit ämne när det kommer till skönhetsprodukter, nämligen hudvård!

Visst har vi alla dom där favvo produkterna vi ständigt går tillbaka till och som man alltid har hemma i badrumsskåpet? 😉

Här är mina topp 5 favoriter i mitt badrumsskåp

Filorga Oxygen-Glow Mask - Om du är som mig och älskar allt som ger lyster och glow är denna mask perfekt! Den ger en snabbutjämnande effekt och jobbar med att jämna ut hudtextur, hjälpa torr hud och ojämn hudton.

Filorga NCEF Essence – Denna produkt har gjort stor skillnad i min hudvårdsrutin! Detta är ett pre-serum som förbereder huden för serumet och bevarar fukten i huden på ett bättre sätt, samt ger ett superfint lyster!

Filorga Hydra-Hyal Intensive Hydrating Plumping Concentrate – Mitt absoluta favorit serum, återfuktar intensivt med hyaluronsyror och ger huden volym samt jämnar ut.

Budgie Puffing Caffeine Eye Cream - En ögonkräm som har en superskön kylande effekt med koffein i för en klarare hudton och minskad svullnad!

Clarins Radiance-Plus Golden Glow Booster For Face – Dessa self tan drops är perfekta om man vill ha en fräch, naturlig och solkysst look!

Nu är jag så nyfiken på att höra om era favoriter! 😍

Elin Axman
KICKS Beauty Expert
07/02/23-13:14 (redigerad)

Varför är det viktigt att använda en primer och hur hittar du rätt för dig?

Hej hörrni! Elin heter jag och är en av Kicks Beauty Experts här på Kicks BeautyTalks. Det ska bli superkul att få snacka lite med er och dela med mig av mina bästa tips och trix!

Nu när det ändå är lite fokus på makeupbas produkter tänker jag att jag ska dela med mig av mina favorit primers och lite information och tips till er, kul va? 😊

En primer hjälper till att appliceringen av makeup blir jämnare och ger en slätare yta. Utan en primer kan sminket se kakigt ut, spricka och framhäva stora porer eller ytterligare torka ut torra områden i ansiktet, vilket kan göra att sminket spricker.
Beroende på primern kan den även göra porer, aknemärken, linjer och rynkor mindre synliga och minska rodnad eller återfukta huden, beroende på vilken primer du är i behov av. Vill du ha en lystergiven finish, en matt bas eller en produkt som hjälper till att jämna ut? Du kan välja din primer därefter.

Här är några av mina favorit primers, vilka är era? 😍

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
09/11/22-12:41 (redigerad)

Kalendern ni alla har väntat på! Nu är vi tillbaka med ännu en kalenderöppning och denna gång är det ingen mindre än Lancôme, som vi vet att ni har längtat efter! Måste säga att detta var en riktigt LYXIG kalender så ta fram kaffet/te och njut av de fina produkterna i denna härliga Paris inspirerade förpackning! Ni kommer INTE bli besvikna!

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
14/10/22-09:51 (redigerad)

Heeej!

Ännu en julkalender har landat på KICKS och denna gång öppnar jag och Emma Cliniques julkalender. klicka på filmen nedan :)

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
10/10/22-05:55 (redigerad)

Hej!

Nu öppnar jag och Emma MAC´s julkalender! Klicka på videon nedan för att se va luckorna innehåller!

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
27/09/22-12:44

Heeeeej!!

Nu har julkalendrarna börjat anlända till KICKS och idag öppnar jag och Emma från Beauty Talks upp Loreal Paris julkalender! Vi öppnar alla luckor så SPOILER ALERT för dig som inte vill veta vad som gömmer sig bakom luckorna!

Vi ses snart igen!