/ KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration
Skriv här
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
13/04/22-10:50

Hej!

Vem av er kan gissa vilken damdoft som älskas mest av KICKS kunder? Det är doftkampanj på KICKS och det vill jag fira med er genom en rolig tävling. 😍 En av er som gissar rätt på vilken vår bästsäljande damdoft genom tiderna är vinner självaste parfymen!

Här kommer två ledtrådar som kan hjälpa er:

➊ Den här doften är skapad av ett franskt modehus
➋ Den här doften är förknippad med amber, kaffe och vanilj

En lycklig vinnare väljs ut och presenteras av mig här på Beauty Talks onsdag den 20 April.

Lycka till! ❤️ ❤️

Hej!  Vem av er kan gissa vilken damdoft som älskas mest av
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
30/03/22-06:47

Hej!

Nattkräm och dagkräm-behöver man verkligen båda? JA det behöver man! Idag ska jag berätta om skillnaden, och vilken effekt dag-och nattkräm har på huden.
En nattkräm har en rikare konsistens än en dagkräm. Under natten går huden in i reparationsfas och återhämtar sig efter dagens påfrestningar. En nattkräm hjälper till att bygga upp huden, återfukta huden, ge näring till huden och förbereda huden för nästkommande dag. Många nattkrämer innehåller aktiva ingredienser eftersom huden är mer mottaglig att ta till sig dessa ämnen under natten.

En dagkräms uppgift är framförallt att skydda huden och se till att den är återfuktad hela dagen fram till kvällen. En dagkräm innehåller ofta skyddande vitaminer och antioxidater som skyddar huden mot fria radikaler. En del dagkrämer innehåller även ett skyddande solskydd, men som alltid så rekommenderar jag att man även adderar ett extra solskydd ovanpå sin dagkräm.

Använder du både dag-och nattkräm i din hudvårdsrutin?

Hej!  Nattkräm och dagkräm-behöver man verkligen båda? JA
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
16/03/22-07:45

Hej!

Jag har funnit en ny kärlek i läppstift! Jag har alltid varit team läppglans, men nu har jag hittat BeautyActs semi matta läppstift som är sjukt bekväma på läpparna utan att kladda. Dom här läppstiften har mycket pigment i sig vilket ger ett fulltäckande resultat. Dagar då jag bara vill ha en lätt nyans på läpparna så klappar jag in läppstiftet med fingrarna och det blir så snyggt! Klicka på filmen nedan för att se hur fantastiskt dessa läppstift appliceras på läpparna!

Så hit me up! Vilka är era favoritläppstift?

Maja
Beauty Star
02/03/22-09:05

Halloj alla fina!💗

Min perfekta trio består av Smashbox photo primerizer + hydrating primer,
Clarins skin illusion foundation och Urban decay all nighter setting spray!😍

Smashbox Primerizer är perfekt för min torra hud. Huden blir mjuk och återfuktad. Men framförallt, sminket sitter super fint hela dagen!!

Med Clarins skin illusion foundation får man en helt felfri look. En lätt täckande foundation med otroligt härlig lyster.

Magi på flaska!
Urban Decay all nighter fixerar och håller make up:en på plats hela dagen utan att kännas torr i ansiktet. En riktig must have!

Hoppas ni också kan hitta er nya favorit!😍💗

Halloj alla fina!💗  Min perfekta trio består av Smashbox
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
02/03/22-06:09 (redigerad)

Hallå!

Det är dags att introducera min perfekta bas trio!
En nyfunnen favorit i min make-up bag är Smashbox nya photo finish illuminate glow primer. Den här primern har ett skimmer i sig så den ljusar upp och ger huden ett fantastiskt glow på en gång. Dessutom håller den min hud återfuktad, och foundation går på som en dröm över denna primer!

En utav mina absolut favorit foundations som jag pratat om många gånger innan är MAC studio fix fluid. Jag preppar alltid huden med mycket fukt och primer och då smälter denna foundation in med huden. Den har hög täckning utan att det ser kakigt ut på huden. Det är en matt och oljefri som håller hela dagen! Kommer aldrig sluta använda denna.

Setting spray. Urban Decay All Nighter såklart! Har jag en lång dag framför mig så sprayar jag denna både efter min primer, och efter puder. Den gör så att make-upen håller hela dagen och ser SÅ fräsch ut! Jag brukar också ha en mini setting spray i väskan så man kan spraya på under dagen när huden börjar se lite trött ut. MAGISK!

Huden ser FANTASTISK ut med denna trio!

Nu är jag nyfiken på att höra vilken er favorit trio är?

Hallå!  Det är dags att introducera min perfekta bas trio!
Sali Moneimneh
Beauty Star
01/03/22-13:26

Min "perfect trio"❣

BeautyAct,
HydraGel Grip Primer

En av mina stora basfavoriter är hydragel grip primer från beautyact, den håller min makeup en hel dag utan att den rör sig.
Primern innehåller mycket fukt och som ger en fin naturlig lyster.
Om du har lika torr hud som mig och vill att din foundation ska sitta fast i timmar så är det HydraGel Grip Primer som ska vara bas till dina dagliga sminkrutiner
————————————————————————

Dior,
Forever Skin Glow Foundation

Om jag skulle bara välja en riktig bra foundation alla dagar i veckan, då hade det varit ” Forever Skin Glow Foundation från Dior”.
Den här foundation har en medium till full täckförmåga som håller i 24 timmar, med en skön känsla så att huden kan andas.
Du som vill ha en naturlig frisk lyster och som sitter otroligt fint på huden, är det ”Forever Skin Glow Foundation från Dior” som ska vara ditt val!
————————————————————————

Urban Decay,
All Nighter Makeup Setting Spray

När jag fann Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray kunde jag inte byta ut den mot en annan Setting Spray.
En setting spray som håller sminket all night. Huden känns luftigt lätt och dämpar glansen även håller ditt smink fräsch i 16 timmar utan att det smälter eller att sminket kakar sig.
Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray är just det som du saknar efter din sminkning.

Min "perfect trio"❣  BeautyAct, HydraGel Grip Primer  En av
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
16/02/22-09:00

Hallå!

Nu är det vår i luften (eller nästan) och Atelier Rouge lanserar snart sin vårkollektion! Jag har fått äran att prova på dessa fantastiska lack i härliga pastellfärger. Mina favoriter är Tulipe Parfait (rosa) och showstopper (ljus grön), dom kommer synas på mina naglar hela våren! Dessa lack lanseras i butik och på kicks.se under nästa vecka!

Vilken är din favoritnyans?

Elisabeth
KICKS Beauty Expert
02/02/22-06:45

Hallå!

Okej, vi behöver prata om BeautyActs nya produkter från hydration serien! Min hy är väldigt torr just nu och jag är helt besatt av Hydrahyal face mist.

Jag börjar med att applicera den innan jag lägger på make-up, och sen så fort jag känner mig torr i ansiktet under dagen så mistar jag på den. Den har dessutom en superfin mist så den sprayar jämnt. Jag är besatt, och den står bredvid min data redo att användas!

Dessutom vill jag också tipsa om BeautyActs hydrating toner. Så lugnande och så återfuktande, precis vad min hud behöver just nu. Det här ansiktsvattnet är lite tjockare i konsistensen som verkligen gör huden mjuk och återfuktad innan jag applicerar serum.

Har ni provat någon utav dessa nyheter?

Hallå!  Okej, vi behöver prata om BeautyActs nya produkter