Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairBeach readyPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
Emma
31/08-18:04
1. Det finns 30 nyanser en färg för all hudtoner 2. Mitt tips är att använda en väldigt återfuktande hurkräm och en primer som inte smular. Låt detta sättas ett tag och sedan lägger du på foundation börja alltid med eäett tunt lager för att sedan bygga upp det Innan du lägger på en setting powder så låt foundation gå in i huden lite och sätta sig Sedan är det bara att fortsätta med ögonen mm
Se mer
Sigrid Cecilia
31/08-17:59
1. Det finns 30 olika nyanser! Och jag tror att jag skulle ha 120N. 2. Det som fungerar bäst för mig vad gäller foundationapplicering är att lägga ett tunt lager över hela ansiktet och sedan gå in med lite extra på de partier där jag behöver lite mer täckning istället för att bara gå in med fler lager över hela ansiktet. Jag brukar också blanda ut min foundation med hudkräm för varmare dagar samt bara sätta med puder precis under den undre frans-raden men undvika underögat för extra lyster i ett parti som annars kan bli lite mörkt.
Se mer
Frida
31/08-17:56
1. Det finns 30 olika nyanser. 2. Min fär är troligen 240w Mitt bästa foundationtips är att använda en beautyblender (eller annan fuktad makeup sponge) och "blenda" som om det inte fanns någon morgondag. När du tror du är klar, fortsätt. Foundationen kommer smälta ihop med din hud och se naturlig ut. Avsluta med en återfuktande settingspray.
Se mer
Caroline
31/08-17:48
1. Den nya Tient idole ultra wear care & glow kommer i 30 nyanser. 240W tror jag skulle passa mig utmärkt! 2. För att din foundation ska bli så fin som möjligt på huden ska man preppa huden innan. Jag rengör alltid mitt ansikte väldigt noga innan jag börjar sminka mig. Jag går sen in med hudvård som jag vet passar min hudtyp. Vill jag lyxa till det lite extra lägger jag även en ansiktmask innan! Så får man garanterat en snygg bas!
Se mer
Louise
31/08-17:28 (redigerat)
1. 30 olika nyanser finns det. Jag skulle tro att jag behöver nr.240, men det behöver provas ut beroende på om det är sommar eller vinter. 2. Det viktigaste är att ha en bra rengöringsrutin, sen spelar det mindre roll om du använder borste, svamp eller fingrarna när du applicerar din foundation, gör det som känns bäst för dig. Det ska oftast trots allt gå rätt fort och ändå vara kul att sminka sig, så ta det inte så allvarligt 😀
Se mer
Dijana
31/08-17:22
Det finns 30 nyanser och 105W skulle passa mig bäst. Mitt bästa tips är en bra primer som korrigerar och jämnar ut hudtonen samt håller makeupen på plats hela dagen. Jag använder en lätt foundation och jag börjar lägga från pannan/näsan och arbetar mig utåt. Jag använder en borste anpassad för applicering av foundation.
Se mer
Alexandra
31/08-17:14
1. 30 st olika nyanser finns det i lancomes nya foundation serie och jag tror att jag skulle passa bra i nyansen 425C. 2. Mitt bästa tips är för att få mer naturlig täckning som inte lägger sig som en kaka på ansiktet är att ta först en klick foundation på baksidan av handen och sedan blanda den med liten klick ansiktskräm. Det ger mer naturlig lyster samt perfekt för en kombinationshud speciellt under vintertid. Så att huden andas bra och håller sig väl återfuktad med det lilla extra återfuktningen från ansiktskrämen.
Se mer
Jessica
31/08-17:10
Finns i 30 olika nyanser. För att få den bästa basen hjälper det mig att ha väl rengjord och återfuktad hy samt en foundation i rätt nyans för huden. 🤩
Se mer