Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
En mysig julkväll kan vara något alldeles speciellt! 🎄✨
Föreställer mig att jag är hemma, och snön faller sakta utanför fönstret. Inne är det varmt och skönt, och doften av nybakade pepparkakor och glögg sprider sig i huset. Julgranen står pyntad med glittrande ljus och färgglada kulor, och under granen ligger inslagna paket som väntar på att öppnas.
Familjen samlas i vardagsrummet, kanske framför en brasa som sprakar hemtrevligt. Julmusik spelar i bakgrunden, och alla är klädda i sina mysigaste jultröjor. Kanske spelar vi ett sällskapsspel tillsammans, eller så sitter vi bara och pratar och skrattar.
Efter en god julmiddag med alla traditionella rätter som julskinka, köttbullar, och Janssons frestelse, avslutar vi kvällen med att titta på en klassisk julfilm tillsammans, insvepta i filtar och med en kopp varm choklad i handen.
🎅🎁
på bilden är Edvin Törnblom!
Mina tips för att få foundation att hålla (och egentligen hela min sminkrutin):
Vi börjar med grundstenen, vikten av att hitta hudvårdsprodukter som passar sin hud och hudtyp. För mig är detta alltid steg ett. Jag använder enbart ett märke som heter Esse (säljs hos hudterapeut) men det är mitt säkra kort som jag inte avviker ifrån. Det gäller att hitta rätt produkter för att senare få rätt förutsättningar även när man sminkar sig.
Sedan kommer vi då till primers. Jag gillar att testa mig runt men har själv fastnat för Sisleys primers, har dock perioder när jag slarvar eller har bråttom och då kan jag rekommendera att lätt spraya ansiktet med ex. Urban Decay - All nighter. Jag använder den mellan varven under sminkningen med för att låsa in "steg för steg" och fixera.
Ett hett tips här är att efter primer applicera en highlighter i flytande form som får lysa igenom basen snarare än ligga ovanpå allt.
När det kommer till foundation är mitt råd att börja på hand eller ex. en kakelplatta (använder som palett under sminkning) innan jag applicerar produkten i ansiktet. På så vis får jag bättre kontroll på mängden produkt jag använder och jag går hellre in och bygger upp täckning på specifika områden än i hela ansiktet. Är det något område jag behöver extra täckning inom så använder jag med fördel hellre concealer där än både concealer och foundation. Åter igen för att kontrollera täckning och mängd produkt så det blir så naturligt som möjligt men samtidigt ger mig önskat resultat.
Slutligen så använder jag creme blush och bronzer, tycker de är enklast att arbeta med och de ger ett hållbart, lagomt resultat som ger lyster och får basen att se naturligare ut.
Jag fixerar med en puff för att verkligen pressa in pudret och sätta sminket på plats. Lite i taget för att det inte ska bli kakigt. Är varken oljig eller torr hy hyn så för mig funkar det att bara fixera vid t-zonen.
Avslutar med All Nighter, min gamla trotjänare.
Kortfattat:
Någon som har tips på bästa prisvärda handkräm för torra händer? Som man inte behöver smörja en gång i kvarten gärna 😊😇 Och som luktat gott 😍
Svarta skönheter 🖤🖤 Många av mina svarta skönheter kommer från ett och samma märke och det är som bilden visar LH Cosmetics och här är mina fyra mest använda produkter tillsammans med den parfym som jag köpt flest flaskor av!
Smoke it out paletten är en helt fantastisk palett som går att använda och variera för både mer neutala sminkningar och mer dramatiska och med färg.
Crayons - det är inte många sminkningar jag gör där jag inte använt minst en crayon. Jag använder dom till allt så som läppenna, eyeliner och ögonskugga/bas.
Fantastick är det mest behagliga läppstift/läppbalsam som finns! Kan inte rekommendera det nog mycket om man vill ha lite färg och lite glans.
Och självklart deras puderpuff, den behöver nog inte mer introduktion egentligen men något som jag älskar med den är att man kan ta ut puffen och tvätta överdraget!
Och YSL - Black opium är en doft som jag gått tillbaka till flera gånger och det har varit min signaturdoft på höst och vinter i så många år. Jag tror att jag haft 7-9 flaskor.
En BILLIG svart skönhet! 👀🖤
Ju dyrare desto bättre - stämmer verkligen INTE alltid!
Om du tänkt köpa ny mascara under Black Week så kan jag verkligen rekommendera denna:
Max Factor Masterpiece Max Mascara.
En väldigt prisvärd svart VOLYMmascara som även passar känsliga ögon. 👀
Finns även i mörkbrun/svart. 🤎🖤
Vi MAXAR våra Test&Review kampanjer inför jul! 🎄🤩
Vi är glada att kunna erbjuda dig möjligheten att testa ett brett utbud av exklusiva produkter. Från Dolce & Gabbanas nya makeup till Matrix hårvård, Lancôme Makeup samt produkter från L'Oréal Professionnel och hela Redken Acidic Color Gloss-serien. Ja, du läste rätt – du har chansen att få hem hela Acidic Color Gloss-serien! 😃
Ta chansen att ansöka nu och upplev dessa fantastiska produkter. Vem vet, kanske hittar du din nya favorit?
Vi ser fram emot din ansökan och dina recensioner!
SVART SKÖNHET - MASCARA
Det här är mascaran för dig som älskar volym och vill att den ska sitta hela dagen. Den bygger upp och håller bra. Det här är en av mina favoriter.
Vilken novembermorgon, ser ut som sommar ute idag! 🌞
Klarblå himmel och strålande sol och enda molnet på min himmel är denna nya lilla goding,
🤍 CLEAN Classic Vanilla Cloud EdP 🍋🌸🤍
Har provat många av CLEAN's alla dofter i olika kollektioner och haft några. Detta är den senaste och den sticker ut lite, tycker jag. Det kan inte varit lätt att få till en vaniljdominerad doft som ändå har de fräscha stråken kvar. Och citrus i kombination med vanilj är inte så vanligt men funkar i denna jättebra. 🍋🤍 Söt fluffig vanilj, lite frisk syrlighet och krispigt ren och fräsch! En glad vardagsdoft! 😃
Är man nyfiken på citrus/vanilj-kombinationen rekommenderar jag även att provdofta Dolce & Gabbana's Devotion EdP.