Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairBeach readyPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
Filter
jenise.r
30/08-23:40 (redigerat)
Det finns 30 nyanser. Den nyans som skulle passa mig är 105w, har en varm underton och har inte fått så jättemycket färg under sommaren. Tips är att ha en bra hudvård, ansiktet är som en blank tavla som ska målas på, då behövs en bra start. Viktigt med SPF för att skydda huden! En primer med glow om man vill ha lite mer utöver foundationen. Välj även rätt foundation utefter din hudtyp och vad du önskar för egenskaper. Testa även nyansen på halsen och inte på handleden för att få bästa matchningen. Hjälper mycket om man börjar med lite foundation så att man kan bygga upp det. Det är enklare att lägga mer foundation än att ta bort efteråt.
Se mer
Saga
30/08-23:36
1. Det finns 30 nyanser 2. 105w hade nog passat mig bäst baserat på bilderna som finns. Då jag har ganska ljus och varm underton. Det viktigaste för mig när jag lägger foundation är framförallt att ha återfuktad hud, och en foundation som passar min hudtyp. Jag har exempelvis väldigt torr hud och om jag då har en matt foundation och dessutom inte återfuktat innan så kommer det inte bli bra. Man måste också ha en bra svamp tycker jag för att foundationen ska lägga sig bra på huden.
Se mer
Sara
30/08-23:34
Det finns i 30 nyanser. 105W skulle passa min hudton fint!
Se mer
Reniya
30/08-23:07
1. 30 nyanser 2. 105w pga att jag har en varm underton 3 . Bästa foundation tips är: - En bra hudvårdsrutin, återfukta, preppa huden - Använd SP5 - Primer och setting spray för fukt och långvarighet
Se mer
Serife
30/08-22:53
Det finns i 30 nyanser! 105w skulle nog passa mig för min underton är ganska varm. Mitt bästa foundation tips är att mjukgöra jättebra innan och primer samt blöda svampen och klämma ut vattnet på en pappersbit.
Se mer
Linn
30/08-22:29
Det finns i 30 nyanser. 105W skulle passa mig bra
Se mer
Sebija
30/08-22:24
Hej! 1. Det finns hela 30!!! Nyanser! Som skulle passa vem som helst! 2. Jag tror 105w skulle passa mig! W=varm underton! 3. Det bästa hacket är en bra svamp! (Flaers egna svamp är så himla bra!!) eller en bra borste!! Samt att välja foundation som passar inte bara din färg utan din underton! Gå till valfri kicks så hjälper dem gärna att hitta just din färg med rätt underton! Är du varm? Neural eller kall? Det kan du även se på dina vener! Är dem blå? Eller lila?
Se mer
Cecilia
30/08-21:52
1. Foundation en finns i 30 nyanser, och jag tror att 110C skulle passa mig bäst, även om jag upplever det svårt att avgöra helt utifrån enbart skärmen. 2. Mitt bästa tips är att välja samma nyans på foundation som färgen på halsen. Jag upplever alltid att det fungerat bäst för mig, för en jämn bas. Ytterligare ett tips är att ta på foundationen med en lätt fuktad svamp, alt. hälla en klick av foundationen i hudcremen på morgonen för en lättare bas. Det jämnar ut hudtonen i ansiktet, samtidigt som resultatet blir naturligt och inte så sminkat (om det är vad man är ute efter såklart). 😊
Se mer