🇸🇪 Svensk Parfym 🇸🇪
Har ni hört talas om märket? Parfymer inspirerade av Sverige och tillverkade i Sverige. Jag beställde tre deluxe samples som jag testat idag, tyckte det lät spännande med svensk nischparfym! 😃
Tyvärr passade de inte riktigt mig. Dofterna är otroligt naturtrogna, det ska parfymören Henrik Lestréus ha cred för! Man känner verkligen doften av trä, bär etc precis som de luktar i verkligheten. Men det passar inte mig, tyvärr. Gillar man däremot väldigt naturliga dofter så ska man kolla in Svensk Parfym!
En – Väldigt träig, enligt mig maskulin doft. Fick huvudvärk och mådde lite illa av den (jag är jättekänslig). Hade kunnat vara en trevlig doft för typ doftpinnar i en stuga runt jul. 🎄
Ljus – Citrusdoft som tyvärr var lite frän och försvann snabbt på min hud. 🍊🍋 Får testa den igen.
Prakt – Denna gillade jag bäst av de tre, vilket var väntat. Den har noter av bland annat svartvinbär, äpple, regn och rabarber. 🍏🌧 Tänk en typisk svensk trädgård. Den var lite för skarp för min smak men stor igenkänning i doftnoterna!