VACKER PRECIS SOM DU ÄR! 🪷
KICKS retuscherar inte sina bilder!
Delar vi medlemmar denna policy?
Handen på hjärtat. Man behöver inte ha en speciellt avancerad kamera för att suga in kinder, markera käklinjen, förstora ögonen eller förstärka ögonfärgen.
Var och en får förstås tycka och göra vad man vill. Jag personligen gör det inte så skulle ni springa på mig någonstans så känner ni igen mig! 😃
Min mammas generation hade omslaget på Vecko Revyn att mäta sig med varje vecka medan min generation vuxit upp med att ständigt matas med perfekt retuscherade människor som skönhetsideal.
Är glad att jag insett att min självkänsla inte alls hänger ihop med hur jag ser ut.
Detta kan jag bl a tacka min mamma för.
Kanske tänker jag själv annorlunda när jag blir äldre men det känns faktiskt som att vi unga är betydligt mer osäkra på att duga som vi är än tidigare generationer någonsin varit.
Sorgligt men sant!
Detta är min åsikt och man behöver verkligen inte dela den men hur ska man få sin dotter att tycka att hon är fin som hon är om man själv är fixad både här och där?
Självklart gör man vad man själv vill men jag tycker att man åtminstone bör vara ärlig nog att ställa sig själv frågan. Varför? Och vad är det man förmedlar? Gör man det verkligen bara för sig själv eller för andra?
Skulle man välja att lägga pengarna och utsätta sig för riskerna om man bodde på en öde ö?
Skriv gärna vad ni tycker, tänker, fått med er och gör! Men håll en god ton! 🥰
För visst är det ändå fantastiskt att vi alla oavsett ålder, bakgrund osv kan mötas här genom vårt stora gemensamma intresse och dela, tipsa och inspirera men också ta upp och diskutera lite djupare ämnen. 💕