/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Thea
Beauty Pro
18/10/24-17:49

Få lockar att hålla?

Tycker detta är så svårt! Känns som att jag har testat allt men hur jag än gör så håller inte håret i mer än 1 timme. Hur gör ni? Tar gärna emot alla möjliga tips, från produkter till verktyg osv!

Thea
Beauty Pro
18/10/24-17:45

Mitt senaste köp på Kicks! Passade på under parfym-rean och slog till på Burberry Goddess, helt otrolig doft som även håller länge! Om ni gillar lite sötare vaniljdofter som inte känns för barnsliga så kan jag varmt rekommendera denna!

Goddess EdP 100 ml
Sofia
Beauty Pro
18/10/24-16:40

💚 Min signaturdoft 💚 Som ni ser på bilden så har jag ett gäng olika parfymer på min fiffiga snurrbricka i ett skåp (viktigt att skydda parfymerna mot solljus!). Men den jag använder överlägset oftast och som jag är så sjukt kär i är Zarkoperfume Inception, som står längst fram. 🥰💚

Det är en väldigt grön och clean doft. 🫧 Frisk och fräsch med noter som får mig att tänka på klara sommarmorgnar när syrenerna blommar. 🌿 Och krusbär, herregud vad denna parfym har gett mig krusbärscravings! Det är en helt underbar unisexdoft som verkligen inte är varken feminin eller maskulin. ⚧️

Jag tycker bara om fräscha, fruktiga, lätta dofter så jag använder samma oavsett tid på dygnet och året. 📆 Jag försöker växla lite mellan de olika parfymer jag har dock, men det blir väldigt ofta Inception.. 😁

💚 Min signaturdoft 💚 Som ni ser på bilden så har jag ett
Inception EdP 100 ml
Suggested missionSe alla
Skapa ditt första inlägg
50
Veronica
Beauty Star
18/10/24-16:02

Får inte bilden åt rätt håll ur jag än försöker..😅 Mitt senaste köp från Kicks, så nöjd! Tyvärr hade paletten gått sönder i posten 🙄 men när jag får en ny kommer det bli så fint! Doften är underbar!

Får inte bilden åt rätt håll ur jag än försöker..😅 Mitt
Sofia
Beauty Pro
18/10/24-16:00

Mina bästa tips för att få foundation att hålla hela dagen:

1. Använd en gripping primer som håller din foundation på plats som ett lim.
  2. Less is more! Använd så lite foundation som möjligt för att uppnå önskad täckning. Ett tjockt lager foundation sitter sämre och kan dessutom se kakigt it.
  3. Avsluta med en setting spray som verkligen kapslar in sminket, helst utan att torka ut ansiktet. LH cosmetics setting spray är absolut bäst. 😉
Power Grip Primer
Hydro Grip Primer 45 ml
On Set - Long-Lasting Setting Spray 100 ml
Nikki
Beauty Pro
18/10/24-13:36

VACKER PRECIS SOM DU ÄR! 🪷

KICKS retuscherar inte sina bilder!

Delar vi medlemmar denna policy? Handen på hjärtat. Man behöver inte ha en speciellt avancerad kamera för att suga in kinder, markera käklinjen, förstora ögonen eller förstärka ögonfärgen. Var och en får förstås tycka och göra vad man vill. Jag personligen gör det inte så skulle ni springa på mig någonstans så känner ni igen mig! 😃

Min mammas generation hade omslaget på Vecko Revyn att mäta sig med varje vecka medan min generation vuxit upp med att ständigt matas med perfekt retuscherade människor som skönhetsideal.

Är glad att jag insett att min självkänsla inte alls hänger ihop med hur jag ser ut. Detta kan jag bl a tacka min mamma för.

Kanske tänker jag själv annorlunda när jag blir äldre men det känns faktiskt som att vi unga är betydligt mer osäkra på att duga som vi är än tidigare generationer någonsin varit. Sorgligt men sant!

Detta är min åsikt och man behöver verkligen inte dela den men hur ska man få sin dotter att tycka att hon är fin som hon är om man själv är fixad både här och där? Självklart gör man vad man själv vill men jag tycker att man åtminstone bör vara ärlig nog att ställa sig själv frågan. Varför? Och vad är det man förmedlar? Gör man det verkligen bara för sig själv eller för andra? Skulle man välja att lägga pengarna och utsätta sig för riskerna om man bodde på en öde ö?

Skriv gärna vad ni tycker, tänker, fått med er och gör! Men håll en god ton! 🥰

För visst är det ändå fantastiskt att vi alla oavsett ålder, bakgrund osv kan mötas här genom vårt stora gemensamma intresse och dela, tipsa och inspirera men också ta upp och diskutera lite djupare ämnen. 💕

VACKER PRECIS SOM DU ÄR! 🪷  KICKS retuscherar inte sina
Malin
Beauty Pro
18/10/24-13:14

Har börjat så smått med julklappsinköpen! Och denna klickades hem till 13 åringen idag!

Klicka på ett alternativ för att rösta
Har ni börjat köpa julklappar än? 🎁
9Bidrag
Ja! Såklart. Man vill ju vara ute i tid.
Eh! Nej!
Cheirosa Perfume Mist Gift Box
Karin
Beauty Pro
18/10/24-12:25

min vardags favorit när det gäller parfym är Hugo Boss Alive. Känns som jag hittat hem när där.

Alive EdP 30 ml