Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Måndag och en strålande morgon 🌞🌷
Två favoriter, Burberry Goddess EdP och roséfärgad flytande highlighter från L'Oréal Paris. Den senare finns nog tyvärr inte att få tag i längre.
Redo för dagen och en ny vecka. Ser kanske inte ut som en gudinna men doftar i alla fall som en. 😃
Varm, mjuk, feminin parfym. Doftnoter: vanilj, lavendel, kakao och ingefära.
Inte för söt och inte för kryddig! 🤍🦁
Jag kan ha råkat beställa ännu en fancy parfym i ren panik för att det inte är varje dag man kan få 25 % på Xerjoff. 😅 Oops.
✨ Blush som håller vid träning ✨
När Milk makeup kom med deras Jelly Tint sticks fick jag höra att de funkade bra mot svett och höll sig fint vid träning! Har nu använt den på mina löparrundor flera gånger och jag håller verkligen med! Den tål svett och gör sig till och med ännu finare när kinderna blossat upp lite av värme ✨
Hjälp, jag ska få glasögon Långt, personligt med hjälpfrågor! (scrolla längst ner för mina frågor, jag fattar att man inte orkar läsa 😂)
Fick i veckan ett chockerande besked när jag skulle göra en synundersökning för terminalglasögon då jag arbetar administrativt och har alltid upplevt att mina ögon är känsliga när jag är framför skärmen för länge. Men inte direkt något jag har stört mig supermycket på men tänkte att nu ska jag vara redig å använda glasögon som är till för bildskärsarbete.
Notera att jag har varit på 5 synundersökningar från 13 års ålder fram till innan denna och har alltid fått samma svar: Du har en superbra syn, absolut inga fel. Anledningarna till undersökningarna har varit för att jag har känt att nåt var fel, men jag har aldrig kunnat riktigt beskriva vad.. Men har då blivit lugn i svaren å gått vidare med livet, hejdå liksom.
Inte denna gången. Optikern som var en jämngammal jätte gullig kille berättar för mig att jag är ÖVERSYNT!! ÖVERSYNT?!?!?!?! DU SKÄMTAR VA!? Nej, nej det gjorde han inte..
Men till det mest förvånande, DET ÄR 99% MEDFÖTT!! Så i alla år, alla gånger jag känt nåt, vart ljuskänslig, fått huvudvärk i skola med mera, har aldrig varit inbillning eller annat utan det har varit ett synfel hela tiden!! Jag är ff i chock som ni hör haha!
Jag har dom senaste månaderna ibland vissa dagar sett suddigt när jag scrollat i telefonen, men inte alla dagar utan lite här å var. Han förklarade då att jag har lyckats så bra med att spänna ögonen för att kompensera synfelen så jag till och med lurat optiker, omedvetet. Men nu orkar ögonen inte spänna mer och därför kommer symptomen nu! Så sjukt alltså vad kroppen gör utan att vi vet 😱
Det blev en gamechanger eftersom jag kommer behöva använda dom mer än jag tänkte från början och då kände jag vara att nähä du, då ska jag fasen ha flashiga märkesbågar och välja noga vad jag faktiskt passar i, vilket jag gjorde. Länge 😂 Tjejen som hjälpte mig (Specsavers Borås, hoppas OK att skriva ut det) hon var så tålmodig, ärlig och guidade mig rätt trots att jag var så uppgiven och totalt okunnig. Så big cred till henne, hon gjorde att det kunde kännas mer okej efter beskedet. Nu låter ju detta som jag har fått värsta ddsbudet, men det kändes så overkligt och konstigt!
Men jag hittade faktiskt med hennes hjälp ett par jättefina glasögon från Marc Jacobs i roseguld, lite större glas och lite lite cateye look. Så jag kommer nog känna mig nöjd efter lite användande och vana. Ska posta när jag får dom den 13/11. 🙈
Och anledningen och frågan till inlägget är: Hur och vad ska jag tänka på när jag sminkar mig och ska använda glasögon?! Jag har dagligen full glam liksom, är det något jag behöver tänka på? Något jag inte ska göra? Hur framhäver jag mina ögon med glasögon? Dom måste fortsätta poppa!! Ögonen är det enda jag har 😂 ge mig bilder, tips, bra å veta, såhär gör jag, här kan du läsa eller VAD SOM! Vilka frisyrer passar bra till glajjor? Vad ska jag rengöra med? Fodral? Demenssnöre? Jag behöver hjälp och Ni är min bästa shot! *Mörk mörk bruna ögon med djup, lite lite hooded eyes, fransförlängning, ombre hår mörk botten, ljusa längder *
Så tacksam om jag får någon respons. ❤️ / Den livrädda glasögonoskulden
När började du sminka dig dagligen?
Jag började hitta och bli bekväm i min rutin när jag var runt 28 skulle jag säga. Har alltid sminkat mig innan det med, men där fann jag mer vad jag faktiskt vad bra på, lärde mig om både produkter för hudvård och smink. Men även om hudens uppbyggnad, förändringar i kroppen, ålder, färglära med mera. Vilket ledde till att jag experimenterade mer och vågade testa olika looks. Nu är det ju det bästa jag vet och att få dela med mig till andra som vänner, kollegor eller nån random girlsgirl på stan gör livet mycket roligare!
Så, när startade du? 😍
OBS; Bilden är med i skämtsamt syfte
Min ToGo forever Foundation
Jag har kört med Milani Conceal + Perfect 2-in-1 Foundation + Concealer i flera år och måste bara promota den! Täckningen är grym och gör min hy jämn och fin, samtidigt som den lätt fixar mörka ringar och alla möjliga olika skavanker. Den är verkligen en life-saver och håller min hy flawless under dagen, men också på natten när det är partydags!
Dock kan färgen oxideras lite så pröva gärna den innan i Kicks butik innan du börjar beställa online. Din Kicks butik kanske till och med har samples du kan få.
Sen ett litet varningens tecken bara att använder man såna här produkter dagligen så är hudvårdsritinen ännu viktigare för att undvika tillstånd som exempelvis Periodontal Dermatit, som kan orsakas av feta heltäckande produkter, även från hudvård. Men med det sagt, jag älskar denna!
Vet ni nån annan med samma efenskaper så skriv, jag vill gärna pröva nya produkter 😍
Jag fullkomligt älskar dofter! Här är några av mina favoriter. Vilken är din favorit doft som jag borde införskaffa?