/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
27/10/24-17:21

✨️ Vackra flakonger ✨️🥰

Kommentera gärna med era "skönheter"!

✨️ Vackra flakonger ✨️🥰  Kommentera gärna med era
Melina
Beauty Pro
27/10/24-14:53(redigerad den 27/10/24-19:35)

Beauty horror story 👻 I min tonår började jag klippa/raka mitt bebishår i pannan, för att jag störde mig på det och forsatt med det, men nu på senare dagar har jag börjat inse att håret i pannan ser ojämt ut och min panna ser hög ut. Så nu har jag börjat spara ut det och nu ser det ut som att jag har en liten mini lugg. Det gör mig otroligt stressad men det är bara att bita ihop. Ångrar mig varje dag att jag började klippa/raka bort de. Så det är inget jag rekommenderar att göra

Malin
Beauty Pro
27/10/24-13:40

Beauty horror story 👻

Jag testade en gång att dra rakhyveln i håret. Jag tror att det hela handlade om att jag bara ville se vad som skulle hända. Vid det här tillfället var jag ca 11-12 år så jag förstod inte riktigt vad jag höll på med. Som tur var så var det inte in till hårfästet utan snarare mitt på håret men ja håret ramlade självklart bort vilket man i efterhand förstår att det skulle göra.

Ibland måste man testa för att förstå varför man inte bör göra vissa saker 😂

Suggested missionSe alla
Var snabb!
Testa en ny hudvårdsrutin 💦
20
Rebecka
Beauty Pro
27/10/24-12:17(redigerad den 27/10/24-13:01)

Något jag är så dålig på att komma ihåg (då jag går hemma hela dagarna utan att träffa en levande själ känns det som 😂) är att ta på mig parfym på morgonen men dom gånger jag gör det ÄLSKAR jag det! Det ger en sån lyxig och trevlig känsla och tillför något extra i vardagen. Men den parfym som varit mest använd nu senaste två åren är helt klart Prada Paradoxe, den är så himla trevlig utan att bli varken för tung eller för mycket.

Jag kan lova att sambon fick pluspoäng när jag fick den i present!😍

Något jag är så dålig på att komma ihåg (då jag går hemma
Paradoxe EdP 50 ml
Sofia
Beauty Pro
27/10/24-12:12(redigerad den 27/10/24-12:13)

Jag vill ägna ett inlägg åt Kicks fantastiska lojalitetsprogram!🙏🏼 Att företag visar uppskattning och belönar trogna kunder med rabatter, bonusar, förtur till reor och nya produkter etc. verkar bli allt ovanligare. Det gör mig förbannad på riktigt när jag t.ex. handlar från ett och samma företag flera gånger i månaden och den enda rabattkupongen de ger mig är en nykundsrabatt att ge till en kompis..

Så TACK Kicks för att man som guldmedlem i princip alltid kan få minst 20 % rabatt, för att ni har reor och kampanjer som faktiskt är bra (inte typ 5 % rabatt på utvalda varor som ingen vill ha, looking at you Sephora) och för detta härliga community där engagerade kunder får tycka till om saker, testa produkter och tävla om fina priser! 🙏🏼

Kicks har enligt mig ett av Sveriges absolut bästa lojalitetsprogram och det är den främsta anledningen till att jag väljer att handla på Kicks även om produkterna finns att köpa på andra ställen. ❤️

Livia
Beauty Pro
27/10/24-10:51

Jag har alltid haft problem med att min bas brister under dagen och blir jätteglansigt, spelar ingen roll vilka knep jag testar. Inget funkar!

Men nu har jag knäckt koden😁 Efter min skincare börjar jag med nyx plump right back primer. Jag jobbar inte in den helt i huden utan låter den vara lite oarbetad. Sen går jag direkt in med Urban Decay All nighter setting spray. Både primern och setting sprayen är väldigt klibbiga, så kombinationen mellan dem ger en bra grund för foundationen att fästa sig på.

När foundationen är på plats så blandar jag ut alla fina linjer innan jag snabbt pudrar. Pudret som har funkat absolut bäst för mig är Huda Beauty Easy Bake, bästa pudret någonsin!! Inte nog med att den gör så att sminket inte blir glansigt eller rör sig under dagen, utan den ger även en blurred finish. Otroligt fint!

Summan av kardemumman - kombinationen mellan primern och settingsprayen samt huda beautys puder är det som får mitt smink, särskilt foundationen, att hålla mer än 12h utan touch up och fortfarande se ut som jag precis sminkat mig

Plump Right Back Primer + Serum 30 ml
All Nighter Setting Spray 118 ml
Carro K
Beauty Pro
27/10/24-10:02

DIOR - är verkligen "mitt" märke! Det passar min hud så bra och har aldrig gjort mig besviken! Så även om jag gillar att prova annat så finns Dior alltid med mig! Har ni något märke ni känner så för? Men med höst och kommande vinter och en sommarkysst hud som håller på att blekna så var jag i behov av en ljusare nyans, därav blev det ett inköp av Diors foundation och contour sticks. Har använt det ett par gånger nu och jag är verligen imponerad av att de är så lätta att lägga på huden, de riktigt smälter in ✨

Forever Skin Perfect Foundation Stick 3 N Neutral
Forever Skin Contour Stick Medium Contour
Rebecka
Beauty Pro
27/10/24-09:22

Fick tipset om Origins ansiktsmasker av @Nikki när jag frågade efter en djuprengörande ansiktsmask och läste på lite. Av vad som stod om den så kändes det som en mask som skulle kunna falla mig i smaken, så jag köpte både Clear Improvement som rekommenderades och även Drink Up Intensive då jag även behövde en mask som hjälper min torra hud. Man får ju passa på när det är 20% rabatt på all hudvård!

Har testat båda maskerna nu och wow säger jag bara! Clear improvement hjälpte verkligen till att få bort orenheter utan att strippa huden helt. Jag brukar alltid bli röd och få lite irriterad hud efter liknande masker men inte av den här. Och Drink up var så otrologt härlig på huden som nattmask, jag vaknade upp med så otroligt återfuktad hud! Det här är en mask som jag absolut kommer att använda som dagkräm också här i vinter när min hud blir som absolut torrast, men tills dess kommer den att absolut att användas flitigt som nattkräm/mask!

Har du testat någon trevlig ansiktmask som gav dig wow-feeling?

Fick tipset om Origins ansiktsmasker av @139653542 när jag
Clear Improvement Active Charcoal Mask 75 ml
Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask 75 ml