Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Mitt hår har sitt eget liv. Ibland ser det bra ut och ibland ser jag ut som min idol Einstein (håret står åt alla håll).
I jakten på hårprodukter som kan få mitt hår att se ut som kvinnorna med glansigt, välvårdat hår på de tropiska öarna har jag provat många schampon.
Jag vet att Kerastase är bra och det skulle vara spännande att se om Gloss Absolu kan få mitt hår till önskat resultat, istället för dockan som blir skrämd av en spindel i Kalle Ankas julafton.
Håller tummar och tår för att jag vinner. Tack! /Linda
OJ OJ OJ vart ska jag börja... Har aldrig mått så dåligt över mitt hår som när jag tog det dumma beslutet att klippa mig. Jag hade ganska nyligen flyttat till Stockholm för att plugga och mitt hår hade börjat växa och blivit långt, så allt jag ville var att fräscha upp det lite genom att klippa topparna ENBART!
Jag har en fantastisk frisör i min hemstad som jag alltid klipper mig hos och blir nöjd varje gång, men eftersom att jag pluggar i en annan stad och gärna ville klippa mig nu nu, så tog jag det dumma beslutet och bokade en tid på plats hos en frisör. Jag kan meddela att jag aldrig har haft ångest inför en klippning, men den här dagen kände jag grov ångest inför min tid som jag hade bokat. Jag gick runt på stan med min syster innan det var dags.
Jag hade konstant en dålig magkänsla och när jag kom dit hade han ändrat sig med priset som jag tydligt hade frågat om innan.. (varning redan här. Kvinnan som klippte mig la flera kommentarer om att mitt hår är så tjockt och fint osv. När jag väl satte mig på stolen för att få min klippning så visade jag henne och förklarade upprepade gånger att jag enbart vill klippa väldigt lite av mina toppar, jag även demostrerade för henne gnom att visa hur mycket det var. Keep in mind jag hade jätte långt och fint hår. Sekunden hon tog fram saxen och klippte så visste jag att hon hade förstört mitt hår.
Jag har ALDRIG i mitt liv känt grov ångest när jag sitter i en frisörstol och vill gråta.... Jag önskar att jag var en person som stod på mig och våga säga ifrån. Men jag stod där och höll på att bryta ihop och fick betala mer än vad han hade sagt till mig att klippningen skulle kosta.
När jag väl kom hem och grät så såg jag att stället hade fått en del dåliga recensioner, där flera tjejer hamnat i samma situation som mig. Alltså haft långt hår och bara velat ta topparna och gått ifrån med 15 cm kortare hår. Hon började göra någon hemsk uppklippning som jag inte ens bad om. Jag hade uppsatt i månader..
Under julen så hörde jag av mig till min frisör och berättade om händelsen och hon var så gullig och bokade in mig akut för att försöka rädda mitt hår. Hon berättade för mig att hon aldrig hade trott att det var så illa som det var. Hon var helt i chock att hon var tvungen att kalla dit sina kollegor för att kolla på den dåliga klippningen jag hade fått.
Jag tänke att jag skulle bjuda på lite bilder på hur mitt hår såg ut. Bilderna visar inte hur hemskt det var men ni kanske kan få en liten uppfattning. Hon har alltså tagit mitt bakhår och bara klippt rakt och resten är långre....
Jag hade så gärna velat vinna Kérastase´s produkter, då jag länge har velat testa märket, samt för att jag har hört så otroligt bra om produkterna. Om det är något jag aldrig kan ha nog av så är det hårprodukter! 🎀
Vaniljdoft på sommaren?
Vi är många som älskar vanilj i parfymer men de flesta av dem doftar ju tyvärr inte lika gott på huden i sommarvärmen som de gör en kylig höst- eller vinterdag!
CLEAN Classic's Limited Edition Vanilla Cloud EdP är något så ovanligt som en lättare vaniljdoft, mer fräsch än varm och kryddig.
Perfekt dag-och sommardoft med både vanilj och CLEAN-känsla!
Var hos frissan för 2 veckor sedan gjode slingor/Balayage & klippte håret. Blev kalasfint tills efter första tvätten, då va håret som svin, ren mardröm. Då slog det mig att Frissan sa att jag behöver köpa Kérastase serien Glaze, Anti-Frizz Glaze Mist skulle göra susen för mitt hår. Suck när kalaset kostade ett antal tusenlappar va det inga kvar till viktigt eftervård av håret. Så önskar innerligt att få vinna Anti-Frizz Glaze Mist och rädda mitt hår. 🙏
Min "horor story" pågår dagligen. Som äldre o med ett hår som förändrats dramatiskt är behovet av bra produkter stort. Hår som blivit grått, blir frissig vid fuktigt väder kräver sin människa!
jag hade svank långt naturligt mörkbrunt hår,för 5 år sen gick till min närliggande frisör för en klipping av topparn och för konsulation för att få mitt hår till sandre ljusa slingor eller balagaye, frisören sa inga problem jag fixa fixa idag om du vill. jag tänke visst varför nte jag är ändå här nu. hon körde på med fullt gas. jag sitter där nu timme efter timme med full förlitelse på frisören efter 5 timmar säger hon nu ska vi tvätta håret, det är nu så kompackt att foliet vägrar släppa håret med mycket besvär efter en timme under vattnen så va det dags att kamma, håret va ett stort sönder blonderat fågelbo ändå från rötterna som tog ytterligare en timme för att kamma ut med massa produkter för att styla och dölja hennes misstag. efter 8 timmar hade hela köpcentret stängt och där satt jag kvar med förlorat hälften av mitt långa och extrem sönderbrända hår och diskuterade varför jag vägrade att betala med stora tårar rinnade för mina kinder, betalade 5000kr trots allt då hon hämtade vakter och polis för att få betalt. jag gick runt med detta hemska sönderbrända hår i 6 månder innan jag vågade lägga en mörkbrunfärg och låta mitt hår växa ut sakta men säkert men än idag 5 år senare är mitt hår fortfarande kännslig, håret tål inte föntorkning alls det är frisigt och fått kännslig hårbotten, en toning så blir håret tuggumi. katastrof håret kommer aldrig bli detsamma igen och därför vill jag testa denna serie av kerastse för att jag har ingen att förlora bara att vinna då kerastase har varit en av mina räddningar under 5 år
Min frisör har alltid haft det perfekta håret. Så perfekt att jag ibland misstänker att hon är släkt med ett schampo. Hon älskar Kérastase, och jag älskar henne. Men så... blev hon gravid. Jätteglad för hennes skull – men mitt hår? Katastrof.
I ett svagt ögonblick sökte jag tröst hos en annan frisör. Jag bad om en balayage. Hon hörde tydligen “blek mig till månen”. Resultatet? En ultrablond chock. Mitt hår såg ut som någon tryckt en blond mopp rakt på huvudet. Och det kändes som sandpapper. Torrt. Dött. Förvirrat.
När min frisör äntligen kom tillbaka från mammaledigheten, såg hon mitt hår och flämtade som om hon just bevittnat en frisörmässig brottsplats.
"Vad har hänt?" viskade hon. "Jag var svag", pep jag.
Då inleddes Operation Hårräddning. Hon tog fram Kérastase som om det vore helig olja. Restistance-schampo och Nutritive-balsam – och sakta men säkert började mina känsliga hårstrån andas igen.
Vecka efter vecka blev det starkare. Håret var inte bara räddat – det hade återuppstått. Tack vare Kérastase. Och min frisör.
De är mina hjältar. Mitt hår tackar dem. Och vågar aldrig mer vara otroget.
Nu går min frisör snart på en välförtjänt semester. Ska jag vara otrogen igen? Aldrig i livet. Men jag tänker inte låta glansen ta semester - därför vill jag gärna testa Kérastase Gloss Absolu. Sommaren kräver sitt glow!
När jag var 17 år köpte jag en förpackning med hårtoning. Färgen hette "Kastanj". Jag trodde att det skulle bli brunt med lite mörkröda toner. Mitt ljusa hår blev illrött! Mitt smeknamn på den tiden var Bettan men jag fick därefter gå under namnet Rödbetan. Nu, så här 30 år efteråt kallar vissa mig fortfarande för Rödbetan.