/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
30/10/24-09:05(redigerad den 31/10/24-09:49)

Dolce & Gabbana

Gemstone Eye Pallet Multi Finish Eyeshadow Quarz Harmony

Älskar färgerna! 🌸🤎

Dolce & Gabbana   Gemstone Eye Pallet Multi Finish Eyeshadow
Gemstone Eye Pallet Multi Finish Eyeshadow Quarz Harmony
Nikki
Beauty Pro
30/10/24-08:51(redigerad den 30/10/24-08:53)

Hållbarhet är nödvändigt och behöver verkligen INTE vara tråkigt! ♻️

Strålande exempel på detta är t ex KORA Organics.

"Våra förpackningar använder återvunnet, återvinningsbart, påfyllningsbart eller biologiskt nedbrytbart material så långt det är möjligt. Alla KORA Organics-produkter som lanserades med start 2021 har tillverkats i glas eller post-consumer recycled resin (PCR) – inklusive våra refill pods. Dessutom är enhetskartonger tillverkade av FSC- certifierat återvunnet papper."

Hållbarhet är nödvändigt och behöver verkligen INTE vara
Amanda
Beauty Star
29/10/24-23:02

Upplever ni att ögonbrynsgel gör en större skillnad på ert smink? Funderar på att köpa en men vet inte om det är värt. Har alltid sett det som lite onödigt men undrar om jag kanske har fel. Hör gärna era åsikter! ❤

Suggested missionSe alla
Skapa ditt första inlägg
50
Chuchu
Beauty Star
29/10/24-20:28

Är det någon som har förslag på en riktigt fet kräm? jag är så torr runt näsa, haka och kinder.

Jenny
Beauty Star
29/10/24-19:35

Vill slå ett slag för denna klassiker som verkligen står sig år efter år. Lätt i konsistensen men återfuktar så bra!

Lait Corporel Moisturizing Body Lotion 400 ml
Melina
Beauty Pro
29/10/24-18:50

Min signatur doft vår/höst/vinter, älskar verkligen allt med den 🖤

Libre EdT 30 ml
Carro K
Beauty Pro
29/10/24-18:31(redigerad den 29/10/24-18:32)

Tips på långvarig foundation!

• A och O för mig är en återfuktande hudvård anpassad efter min hy
  • Därefter lägger jag en primer, även den anpassad om jag vill uppnå en matt eller mer glowig effekt
  • Nu försöker jag vänta så länge jag har möjlighet till innan jag börjar med makeup, jag ser helst att det har gått åtminstone 15 min
  • När minst en kvart har gått använder jag foundation (och övriga makeup produkter)
  • Jag använder setting powder för att fixera och få en sömlös effekt och slutligen ett settingspray som håller ihop makeupen, även detta med anpassad effekt för matt eller glowig look

Detta funkar för att foundation ska hålla dagen lång för mig ✨ Ibland använder jag settingspray under dagen för att "pigga upp" lite!

Light Reflecting Primer 30 ml
Soft Matte Primer 30 ml
Light Reflecting Mist 90 ml
Light Reflecting Pressed Setting Powder Crystal
Sofia
Beauty Pro
29/10/24-17:57

Mitt senaste köp från Kicks! 🛍 Nu när det blivit lite kyligt har min hy börjat kännas lite torrare så jag behöver en rikare moisturizer. Derma emulsion från Skinome botade min torra hy förra vintern då jag var testare åt Skinome så jag vet redan att jag älskar den fastän den släpptes nyligen. 😊

Derma Emulsion 50 ml