/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
24/01/25-07:24

För lite sömn?

Man vet att man sovit för lite när det första man tar ut från kylen är dessa. 😂

Med pigga ögon är jag nu redo för dagen! Älskar fredagar! 🥰

Hoppas ni alla får en bra dag! 🩵

För lite sömn?  Man vet att man sovit för lite när det
Floating Under The Eyes Depuffing Under Eye Gel Pads 30 pairs
Caffeine Eye Cream
Nathalie
Beauty Pro
23/01/25-21:11(redigerad den 23/01/25-21:12)

Setting spray

Jag behöver hjälp med era råd för jag har läst mig blind. Idag har jag en från NYX men jag skulle vilja testa någon annan. Problemet är att de jag helst ville ha innehållet linalool vilket jag inte tål. Så jag har bl.a tittat på den svarta Urban Decay men kan inte utläsa vilken finish den ger? Jag vill absolut helst ha en matt spray. Har tittat på:

Urban Decay - men vilken effekt ger den?

Mac Fix it - folk säger i recensioner att den inte riktigt är en setting spray, att den smälter ihop sminket bra men inte riktigt fixerar det

Hickap - var sugen på den men folk skriver att pumpen är dålig så den fördelar produkten fläckvis

LH cosmetics - ville helst ha den, tål den inte

Morphe - mitt andrahandsval, tål inte

Moa Myllis
Beauty Pro
23/01/25-20:56

Fick hem denna idag, är så glad över att Mac har ett svart liquid lipstick 😍🖤 125 Caviar

Fick hem denna idag, är så glad över att Mac har ett svart
Suggested missionSe alla
Var snabb!
Testa en ny hudvårdsrutin 💦
20
Love
Beauty Pro
23/01/25-19:12

Har blivit besatt av körsbärsdoft!! Tänkte se om ni hade några bra tips på parfymer som luktar mycket cherry?? Som gärna inte kostar en förmögenhet som Tom Ford 😅

Nikki
Beauty Pro
23/01/25-17:08

Resultatet av "Vad lägger du helst dina pengar på när det kommer till skönhet?" 💄💰

Resultatet av "Vad lägger du helst dina pengar på när det
Nathalie
Beauty Pro
23/01/25-13:58(redigerad den 23/01/25-13:59)

Här om dagen var jag i en Kicksbutik för första gången sen innan jul och jag skulle se om det fanns något kul kvar på rean. Det fanns inget till mig men min make fick jackpot! En liten sån här stackare fanns kvar och jag knep den direkt! 270 kr ville de ha. Krämen är i fullstorlek och han älskar den så han blev jätteglad 😀 Det var första gången han testade rengöringen och nu är även den en favorit

Här om dagen var jag i en Kicksbutik för första gången sen
Aquapower Gel Gift Box
Nikki
Beauty Pro
23/01/25-13:00

Väl använd extratid. 😁

Hade satt klockan fel imorse så jag fick en extra timme. Förutom en extra kaffe hann jag också med att rengöra mina borstar. 👍 Hade nästan glömt det så blev extra glad nu när jag kom hem och de också hunnit torka. 😄

Gör rent borstarna för sällan förutom min favorit foundationborste från FLAER. Den gör jag rent efter varje gång då jag inte använder foundation så ofta.

Borsten från The Body Shop är för att applicera ansiktsmasker och är superbra. Haft den ett par år och inte ett strå har släppt!

Övriga borstar på bilden är från Real Techniques.

Borstrengöringen är från FLAER.

Väl använd extratid. 😁  Hade satt klockan fel imorse så jag
Brush Cleansing Spray 250 ml
106 Buffing Foundation Brush
Nikki
Beauty Pro
23/01/25-12:35

Osminkad sanning...

Att försöka bli sin egen bästa vän är en bra början. Det är ju nämligen den enda person du kommer dela varje sekund av resten av ditt liv med.

Bjuder här på några osminkade bilder. Rundare ansikte, mindre ögon och bredare näsa. Så ser jag, och de flesta andra, ut utan smink. Retuscherar gör jag aldrig. Jag kan ju ändå inte lura mig själv! 🤣

Jag menar inte att vi ska sluta bry oss om vårt utseende. Hud-och hårvård och smink får oss ju ofta att både må bra och ha kul. Det är INTE problemet!

Problemet är att vi fått en verklighet där barn lägger mer tid på sin hudvårdsrutin än på läxor och att de hellre skulle skolka än att gå osminkade till skolan. Det handlar ju såklart inte om serum eller foundation utan om att faktiskt sakna tillräcklig självkänsla! Man måste börja bygga inifrån ❤️ och gå utåt. Avsluta med setting spray!✨️

Vad tycker och tänker ni? Unga, äldre, föräldrar? - kommentera gärna!

Osminkad sanning...  Att försöka bli sin egen bästa vän är