/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
13/05/25-10:37

ART is BEAUTY

Hur fina är inte dessa målningar!

Konstnären Lisa Larsson har skapat två unika verk där hon tolkar favoriter från bland annat Hourglass, Tom Ford och RMS Beauty.

Och i stället för traditionella penslar har hon använt makeupborstar!

ART is BEAUTY  Hur fina är inte dessa målningar!
Nikki
Beauty Pro
13/05/25-10:10

DKNY Be Delicious Ice Pop Summer Collection

💙🍭💛🍭🩷

Testade även dessa somriga sötnosarna ganska nyligen. Fruktiga och ganska söta alla 3. Tropiska doftstråk, blommor och i någon anas lite citrus.

Tycker, ganska väntat, inte att någon sticker ut och ger mig det lilla extra men precis som med Escada's sommardofter, i år Bali Paradise EdT 🧡, så tror jag att de är ganska lätta att tycka om av de flesta. Helt ok hållbarhet!

Fina, lekfulla flakonger som man blir glad av och skulle jag välja någon skulle det nog bli Berry Bliss.

Alla finns även som mist! Vet tyvärr inte hur de håller, armarna var redan "upptagna". 😁 Hade dock en annan DKNY mist för några år sedan och den höll bra.

Tycker generellt att varumärket är prisvärt när det gäller dofter, både kvalitet, storlek på förpackning och hur bra de håller. Jag blir sällan missnöjd med DKNY!

Provdofta i butik! 🏖🍹☀️🍭

DKNY Be Delicious Ice Pop Summer Collection   💙🍭💛🍭🩷
Ice Pop Summer Collection Berry Bliss EdP 50 ml
Ice Pop Summer Collection Citrus Splash EdP 50 ml
Ice Pop Summer Collection Very Cherry EdP 50 ml
Ice Pop Summer Collection Berry Bliss Bodymist 250 ml
Ice Pop Summer Collection Citrus Splash Bodymist 250 ml
Ice Pop Summer Collection Very Cherry Bodymist 250 ml
Bali Paradise EdT 50 ml
Chuchu
Beauty Pro
13/05/25-10:03

Vill bara tipsa om att Åhlens just nu har Isadora contour sticksen för 79 kr. Ett kap!

Blush Stick 46 Soft Brown
Suggested missionSe alla
Skapa ditt första inlägg
50
Nikki
Beauty Pro
13/05/25-08:55

TIPS! 🩵✨️

Biotherms Autobronzant Aqua Serum är en brun utan sol för ansiktet. Serumet har en lätt och fräsch serumformula och ger ansiktet en naturlig, solkysst lyster.

Produkten är till fast lägre Nice Price och just nu får man dessutom en gåva vid köp av 2 produkter från Biotherm. Inget minsta ordervärde krävs!

Kan t ex rekommendera flera av Biotherms sheet masks som jag regelbundet unnar mig för en extra fuktboost och glow. Se bild 2.

Kanske en extra prisvärd present till Mors Dag eller till dig själv! 🥰

TIPS! 🩵✨️  Biotherms Autobronzant Aqua Serum är en brun
Autobronzant Aqua Serum 50 ml
Life Plankton Essence-In-Sheet Mask
Aqua Bounce Flash Moisturizing Mask Aqua Bounce Flash Mask
Aqua Glow Flash Moisturizing Mask Aqua Glow Flash Mask
Moa
Beauty Pro
13/05/25-08:52

✨️ Nyx Lip I.V. Hydrating Gloss Stain ✨️

Jag har varit sugen på att testa denna länge, så sist jag var inne på Kicks slog jag till! Och jag blev inte besviken.

Först och främst så är färgen (jag har Bubblegm Burst) helt underbar. Den ser mörkare och rödare ut på bild, men den är en supersnygg rosa-lila typ halvmörk färg. Svårt att beskriva, man måste nästan se den i verkligheten.

Sen ger den ett väldigt fint gloss som håller länge, utan att kännas kladdigt. Och även efter att glosset försvunnit så håller färgen i många timmar till.

Jag kommer definitivt köpa fler färger, för den här är klart min nya favorit bland läpp-produkter.

Har ni testat den här än? Vad tyckte ni i så fall?

Lip I.V. Hydrating Gloss Stain 07 Bubblegm Burst
Nikki
Beauty Pro
13/05/25-08:28

Ser fram emot ännu en sommar med Marc... 💗

Har alltid minst en Marc Jacobs-parfym i min doftgarderob. Det har nästan blivit ett måste för sommaren. Valet stod denna gång mellan att köpa om favoriten Perfect EdP som inte är så mycket kvar av (den är lite speciell för mig och en av väldigt få jag faktiskt köpt om - måste vara rabarbern 😃) eller köpa en ny. Provdoftade Daisy Wild EdP på nytt (den lanserades förra året) och även den nyare flankern Daisy Wild Eau So Intense EdP.

De har båda den lite speciella doftnoten Banana Flower. 🍌🌸 Ingen aning om hur denna egentligen doftar men fräscht och tropiskt fruktigt blir det på min hud. Nu har dessa två parfymer ganska mycket gemensamt men tro aldrig annars att Intense-varianter är favoritdoften förstärkt och med bättre hållbarhet. Ibland/ofta är det nästan en helt annan doft! Varumärken vill nämligen gärna använda redan välkända och storsäljande namn!

Hursomhelst, mitt val blev Daisy Wild EdP då Intense kombination av den tropiska bananblomman och den varma söta ambern inte blev lika fräsch som jag önskar av en sommardoft som ska funka bra dagtid men även vara fin i ett varmare klimat. Intense tror jag, på min hud, skulle kunna bli mindre angenäm i varmt väder då jag nästan redan anade inte mogen frukt utan snarare övermogen frukt.

Har du redan en sommardoftsfavorit eller letar du fortfarande?

Ser fram emot ännu en sommar med Marc... 💗  Har alltid
Daisy Wild EdP 100 ml
Daisy Wild Eau So Intense 30 ml
Daisy Wild EdP Refill 150 ml
Annika
Beauty Pro
13/05/25-07:01(redigerad den 13/05/25-07:02)

Nytt till läpparna från Max Factor💋💄✨️

Miracle Pure Lip Enhancer Pink Matcha
Miracle Pure Lip Enhancer Vital Rose
Miracle Pure Lip Enhancer Sweet Cherry
Moa
Beauty Pro
12/05/25-19:42

✨️ Söta citrusdofter ✨️

Jag är så sugen på en lite sötare citrusdoft. Typ något åt gourmand-hållet. Tänk sockrad citron. Jag har kikat lite på Kayali's Capri in a Bottle Lemon Sugar, men jag vill helst inte köpa en doft utan att provdofta, så jag skulle gärna hitta något liknande som finns på Kicks.

Har ni några tips på citrusdofter som är söta snarare än fräscha?

✨️ Söta citrusdofter ✨️  Jag är så sugen på en lite sötare