Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairBeach readyPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
Marta - Hudvårdstankar
Beauty Talks Ambassador
24/03-09:30
Min hudresa & mina must haves! Sedan tidiga tonåren har jag haft problem med akne. Det började redan i början av högstadiet. På den tiden var jag inte så påläst och tog hand om min hud på helt fel sätt. Använde mycket uttorkande och starka produkter som bara skadade huden. Aknen har hängt med dig sen dess. Jag har gått på olika receptbelagda mediciner och behandlingar genom åren men inget ”botade” aknen helt. Problematiken med akne gjorde att jag hade väldigt dåligt självförtroende gällande min hud. Kunde inte lämna mitt hem utan att ha foundation på som täckte både aknen och alla röda pigmentfläckar som blev kvar efter aknen. Men någonstans där på vägen väcktes även mitt intresse för hudvård. Jag ville lära mig att ta hand om min hud på bästa sätt, motverka nya akne utbrott samt skydda huden och ge den närig. Det kan jag nu säga att jag har gjort! En stor del av min resa genom huden har handlat om att acceptera huden för hur den är och hur den ser ut. Det är normalt med akne, det är inte äckligt, fult eller på grund av att man inte är noga med hygien. Dom flesta har problem med akne någon gång under sin livstid. Vissa av oss har det hela livet. Med kunskap, förståelse och acceptans har ju nu min akne under kontroll och min hud är frisk och välmående. Trots att jag ibland får något litet akne utbrott samt har röda akneärr som jag dagligen jobbar på så är jag nöjd med min hud. Nedan på bilden ser ni några av mina must haves! Alltså produkter som jag älskar och alltid har hemma. Tänkte beskriva dem lite kort och berätta varför jag använder dem. Ha i åtanke att jag har en fet hudtyp och är då aknebenägen. 🍃 COSRX Master Patch Clear Fit Spot Treatment Dessa ultratunna finnplåster använder jag när jag får ett akneutbrott för att inte pilla på det och förflytta bakterierna samt för att påskynda läkningen. 🍃 Evy Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 Solskydd dagligen året runt är något jag står fast vid! Den här är som ett solskydd och dagkräm i ett. Ger fukt och näring samtidigt som den skyddar huden mot solens farliga strålar. Parfymfri och passar alla hudtyper. 🍃 Mantle The Chill Cream En kräm som min oljiga hy älskar! Ger massvis med fukt, reglerar talgproduktionen med hjälp av niacinamid, lugnar med CBD samt sjunker in fort och är inte för tung/fet för min hud. 🍃 Exuviance Super Retinol Concentrate Retinol är en ingrediens som jag inte kan leva utan! Det är den ingrediensen som har hjälpt mig mest med att kontrollera min akne och motverka akneutbrott. Det här serumet är en trogen favorit! 🍃 The Ordinary ”Buffet" Multi-Technology Peptide Serum Jag lägger även mycket fokus på att stärka hudbarriären. Det gör jag oftast med peptider som verkar som en byggsten för huden. Detta serumet är prisvärt och effektivt. Hälsosam hudbarriär = välmående hud! Hur har din hudresa sett ut? Vilka produkter är dina absoluta must haves? 🤍✨
The Ordinary "Buffet" Multi-Technology Peptide Serum 30 ml
The Ordinary "Buffet" Multi-Technology Peptide Serum 30 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
Exuviance Super Retinol Concentrate 30 ml
Exuviance Super Retinol Concentrate 30 ml
MANTLE The Chill Cream 50 ml
MANTLE The Chill Cream 50 ml
COSRX Master Patch Clear Fit Spot Treatment 18 pcs
COSRX Master Patch Clear Fit Spot Treatment 18 pcs
Se mer
Sofia
Beauty Brands Ambassador
24/03-07:47
OMG! Är så glad att en av mina favoritdofter är på WEEKEND DEAL den här helgen! 🥳💸 La Nuit Trésor EDP (Den lila på bilden) i 50ML är nedsatt i pris med hela 50%!! Så den hade kostat 850 men nu kostar den 425 fram tills 27/3! Så värt! 😍 Den innehåller doftnoter som: ♥️ Fruktig Hallon 🌹 Förtrollande svart ros 🖤 Sensuell Vanilj från vilda orkidéer
Lancôme La Nuit Trésor EdP 30 ml
Lancôme La Nuit Trésor EdP 30 ml
Se mer
Osiris
23/03-20:43
Före och efterbild . Tanken var att försöka ta bort alla röda detaljerna i ansiktet. Allt går att fixa med lite rätt smink. Har försökt även att skugga kindbenen och på sidorna om näsan. Vet inte vad ni tycker blev resultatet bra 😅?!
Se mer
Kristina @BeautyliftByKristina
23/03-20:40
Lancome has come! 🤩 Ska bli kul att testa på dessa produkter. Concealern har man hört gott om. Och just det, man får gåva på köpet när man köper över ett visst belopp. Yay ☺️🤎
Lancôme Midi Hypnôse Drama Mascara
Lancôme Midi Hypnôse Drama Mascara
Lancôme Teint Idôle Ultra Wear All Over Concealer 003 Beige Diaphane
Lancôme Teint Idôle Ultra Wear All Over Concealer 003 Beige Diaphane
Se mer
Nikki
23/03-15:31 (redigerat)
Använder ibland torrschampo för att fräscha upp håret mellan hårtvättarna. Och jag tycker verkligen om dem från Björn Axén. Håret blir inte strävt och får lite extra volym. Har hittills provat Sunny Grapefruit och Green Apple och de doftar så gott och fräscht båda två. Finns i ytterligare två dofter och de är samtliga hypoallergena.
Björn Axén Dry Shampoo Sweet Blossom 150 ml
Björn Axén Dry Shampoo Sweet Blossom 150 ml
Björn Axén Dry Shampoo Green Apple
Björn Axén Dry Shampoo Green Apple
Björn Axén Dry Shampoo Sunny Grapefruit 150 ml
Björn Axén Dry Shampoo Sunny Grapefruit 150 ml
Björn Axén Dry Shampoo Melon Mist 150 ml
Björn Axén Dry Shampoo Melon Mist 150 ml
Se mer
Juwan
KICKS Beauty Expert
23/03-12:39
Vilken/vilka är era favorit dofter just nu? Vad har ni använt idag? Min är just nu Le Labo - Santal 33 En doft som jag aldrig luktat på innan jag beställde så ja chansade på stort (de kostar ju lite mer) men herregud vilken doft!!!😍 Jag blir typ kär när jag känner doften. Jag älskar ju lite kryddiga, maskulina och intensiva dofter. Då de oftast sitter bättre på mig. Santal 33 av Le Labo är en träig aromatisk doft för kvinnor och män. Santal 33 lanserades 2011. Näsan bakom denna doft är Frank Voelkl. Santal 33 innehåller en blandning av australiskt sandelträ, kardemumma, läderaccord, iris och ambroxol. Det är typ en doftbit av himlen om du gillar varmare dofter som utstrålar en arom med mysk och rök och som är mödosamt sensuell.😍
Le Labo Santal 33 EdP 50 ml
Le Labo Santal 33 EdP 50 ml
Se mer
Sanna
KICKS-anställd
23/03-09:17
Hej! Jag behöver hjälp :-) Mitt hår är just nu lite mörkare än vad jag trivs med och också lite mörkare än det brukar vara och jag skulle vilja få det en nyans ljusare eller få till naturliga slingor utan att behöva gå till frisören. Jag har hört att man inte kan ljusa upp hår utan att använda någon form av blekmedel och ska det blekas så blir det frisören, det vågar jag inte hemma. Jag har spanat lite på såna här produkter men frågan är om de kommer kunna göra håret ljusare när håret är obehandlat? Någon som testat? https://www.kicks.se/har/harfarg/hartoning/nutri-color-filters-toning-730-golden-blonde https://www.kicks.se/maria-nila/har/harvard/harinpackning/colour-refresh-8.32-sand
Se mer
Emma
KICKS-anställd
23/03-08:51 (redigerat)
>> Lets Talk Face Shaving << Jag har under en tid nu rakat mitt ansikte, du hörde mig! RAKAT MITT ANSIKTE! 😝 En Beautytrend som har cirkulerat en längre tid och jag var bara tvungen att prova det 😝 Jag rakar det ca 1 gång i månaden med en ”brow razor” och resultatet blir så bra! Att raka ansiktet kan kännas lite läskigt och konstigt men är faktiskt bra på många sätt: 1. Du får ett lenare ansikte⭐ 2. Du exfolierar huden genom att skrapa bort påliggande hudceller ⭐ 3. Hjälper hudvården att penetrera djupare i huden och ger därför bättre effekt. ⭐ 4. Sminket lägger sig mycket finare på huden. ⭐ Tips: När du rengjort ditt ansikte så kan du lägga på en ansiktsolja för att rakningen ska bli mildare på huden och kom ihåg att ha en lätt hand när du gör det så du inte råkar riva dig 😊 Att tänka på innan du rakar ansiktet: Rakning verkar vara en oskyldig teknik och för det mesta är det det, men när det gäller att ta bort hår från ansiktet finns det några tips att tänka på. Om huden inte är förberedd eller ren, rekommenderar jag inte att raka ansiktet. Detta kan föra in bakterier i huden som kan leda till utslag och infektioner och skapa ytterligare irritation❕❕ Någon annan som börjat med denna Beauty trend? 💛och vad tycker ni? 😍
Depend Eyebrow Cutter
Depend Eyebrow Cutter
Depend Everyday Eye Brow Knives
Depend Everyday Eye Brow Knives
Se mer