Hem / Bloggen / Så maxar du ditt glow-game!
Issie Beauty
Beauty Star
09/06/22-12:24 (redigerad)

Så maxar du ditt glow-game!

**Nu är äntligen sommaren här och ju varmare det blir desto färre produkter vill jag använda i min rutin. Min rutin på sommaren ska vara enkel men effektiv. Mitt fokus när det kommer till hudvård och smink är alltid att jobba på lystern. Under sommaren är lyster något jag gärna vill framhäva. Men även vikten av fukt, skydd och rengöring! I dagens inlägg kommer jag tips om mina tre glow-favoriter som passar perfekt i morgonrutinen och som jag tror många kommer älska! **

För att få lyster i huden behöver man ta hand om sin hud. En bra hudvårdsrutin med bra produkter kommer maxa ditt glow-game. Tänk på att ha en bra rengöring, fuktkräm och solskydd. The basics. Sen kan du börja bygga på din rutin utifrån vad din hud behöver, om du vill.

Fukt är en jätteviktig ingrediens och alla hudtyper behöver återfukta huden. När du jobbar på att bibehålla hudens fuktighetsnivå får du en mjuk, plumpad, glowig, spänstig hud samt att fukt hjälper till att behålla elasticiteten i huden. Tänk på att återfukta i flera steg och lager. Kolla efter fuktbindare som hyaluronsyra, panthenol och glycerin.

Att kombinera fukt och fett är nyckeln för en bra hudbarriär. Kapsla in fukten med hjälp av en en fetare kräm. Ingredienser du kan leta efter är t.ex squalane, ceramider, jojoba och shea.

💜 Mantle The Wow Serum

Om ni inte har testat det här serumet från Mantle kan jag starkt rekommendera era att göra det. Jag skulle beskriva det som glow på burk, ett lystergivande serum som inte är glittrigt utan innehåller ljusreflekterande pigment som ger en långvarig glow-effekt. Serumet applicerar jag efter toner och innan fuktkräm och solskydd.

Nyckelingredienserna är hyaluronsyra, squalane, CBD, vitamin c och vitamin e som förstärker effekten av vitamin c. Glow garanti! The wow jobbar aktivt med att jämna ut hudtonen, återfukta på djupet och ge omedelbart glow.

💭 Lite snabb fakta om c-vitamin:

Nästan alla kan använda c-vitamin, det gäller bara att hitta en som passar sin hudtyp.

C-vitamin stärker huden, hjälper den att stå emot fria radikaler och stimulerar kollagenproduktionen.

Vid regelbunden användning av c-vitamin jämnas hudtonen, fläckar och pigmenteringar ut. Huden får spänst och ger en glåmig hud lyster.

E-vitamin förstärker effekten av c-vitamin samt förhindrar att c-vitaminet oxiderar, så testa att använd dem ihop.

💜 Emma S Hydrating Sun Protection SPF 50

Solskydd är viktig att använda året runt för att skydda mot solens härliga men farliga strålar. Emma S har lanserat ett nytt solskydd som snabbt blev en favorit hos mig. Förutom den gudomliga doften (som min känsliga hud tål, irriterar inte mina ögon men det är alltid bra att vara varsam) innehåller den hudvårdande ingredienser som hyaluronsyra, squalane och vitamin e. Det här är ett väldigt återfuktande och extra vattenresistent solskydd med ett högt och bredspektrigt skydd mot både UVA (som i Aging) och UVB (som i Burning) strålar. Det lämnar ingen white cast utan sjunker in fint i huden och ger ett fantastiskt fint lyster. Det här solskyddet är så pass återfuktande att jag inte behövt någon fuktkräm under och fungerar utmärkt under smink. Kan varmt rekommendera!

💜 Lumene Invisible Illumination Instant Glow UV Primer SPF30

En stor favorit sen länge som nu blivit med ny design. En lystergivande primer som ger en naturligt lyster/ dew utan glitter (som håller hela dagen) och vissa dagar älskar jag att enbart bära denna över mitt solskydd för extra lyster. Den känns lätt på huden och sjunker in fint utan att lämna någon hinna. Huden känns återfuktad, dewy och skyddas lite extra från solens strålar (tänk på att använda solskydd under dagtid, för fullgott skydd) Den är även väldigt enkel att jobba med, sminket sitter väldigt fin på och primern rullar inte.

På min instagram kan ni se en tutorial på hur jag använder dessa tre produkter. Kika gärna in den! Där heter jag @issie_beauty <3

☁️ Vilka är era glow-favoriter? Om ni väljer att testa eller har testat någon av produkterna så vore det jättekul att få läsa era tankar i mitt kommentarsfält!

Hydrating Sun Protection SPF50 50 ml
MANTLE
The Wow Serum – Illuminating Vitamin C Serum 30 ml
Lumene
Invisible Illumination Instant Glow UV Primer SPF30 30 ml