Hem / Bloggen / Mina bästa cruelty free parfymer!
Issie Beauty
Beauty Star
21/04/22-09:42 (redigerad)

Mina bästa cruelty free parfymer!

Att hitta bra cruelty free parfymer som har de doftnoter jag föredrar och som passar mina preferenser har med åren blivit enklare. Det har kommit ut allt fler fantastiska dofter på marknaden som förhåller sig till mina krav. I dagens inlägg kommer jag att skriva om några av mina favoritdofter och såklart är de cruelty free och veganska.

Nu är KICKS Beauty Awards igång och ni får gärna lämna en recension på era favoriter på kicks.se och berätta varför just det är era favoritprodukter. Vinnarna utses i juni!

Mitt bästa tips för dig som vill införskaffa en ny parfym är att prova den flera gånger och bär den med dig under dagen och se hur den utvecklas på huden. För en parfym doftar och upplevs olika på alla och det kan vara kul att se hur du känner dig i den. Visa doftnoter framträder skarpare på andra än på vissa. Testa dig fram. Här kommer mina absoluta favoriter!

💜 Emma S Rue de Varenne

Rue de Varenne är en av mina första och vackraste dofter som jag föll pladaskt för. Det är en underbar doft som sitter fint på huden och som inte alls är för tung eller söt utan är sådär härligt mjuk och lätt. Den känns som en varm och len filt man bara vill svepa om sig.

Toppnoterna är liljekonvalj och päron.
Hjärtnoterna är apelsinblomma och vit mysk.
Basnoterna är ljus mocka, vanilj och patchouli.

Dessa doftnoter ger den här härligt lätta, varma, fräscha och mjuka doften som passar till både dag och natt. Sen tycker jag att flaskan är väldigt snygg och stilren.

💜 N.C.P 501 Iris & Vanilla

Det här skulle jag kunna kalla min sommardoft, även fast jag bär den doft jag känner just för dagen. För mig är doften lite pudrig, varm, mustig, frisk och söt (men inte för söt) och sitter jättebra på huden. Det är en väldigt härlig doft som jag fått många komplimanger för och som jag tror många kommer att gilla.

Toppnoterna är iris och viol.
Hjärtnoten är blombukett.
Basnoterna är vanilj och kola.

Det jag tycker extra om med N.C.P är att deras dofter är utformade på så sätt att de är även till för layering. Alltså att man kombinerar olika parfymer med varandra så att man kan skapa sin alldeles egna personliga och unika doft.

💜 Le Couvent Maison de Parfume Nubica

Nubica är en härlig varm och kryddig doft som inte är för tung. Här lyfts vaniljen fram på ett jättefint sätt där den inte är för söt utan ger ett fantastiskt djup. Doften sitter fint på huden och passar perfekt till alla tillfällen.

Toppnoten är mandarin.
Hjärtnoten är patchouli och labdanum.
Basnoten är tonka och vanilj.

Just nu har KICKS en doftkampanj mellan vecka 14 och 17 där man får 20% på alla dofter förutom Byredo, Le Labo, Jo Malone. Kicks har ett fantastiskt utbud av dofter och ett brett cruelty free och veganskt sortiment vilket jag tipsar er att kolla in.

☁️ Vilka är era favorit dofter och hur brukar ni tänka när ni ska köpa en ny parfym? Om ni väljer att testa eller har testat någon av dofterna så vore det jättekul att få läsa era tankar i mitt kommentarsfält. <3

501 Iris & Vanilla EdP 50 ml
Emma S.
Rue De Varenne EdT 50 ml
Le Couvent Maison de Parfum
Nubica EdP 50 ml