Hem / Bloggen / ⚡️Mina 5 bästa eyelinertips⚡️
Åsa
The Beauty Editor
08/06/22-08:00

⚡️Mina 5 bästa eyelinertips⚡️

Jag älskar en riktigt skarp eyeliner! Mitt standardsvar när jag får frågan hur man lyckas med eyelinern är att öva, öva och öva. Det blir faktisk enklare efter många omgångar med mycket tålamod. Men det finns förstås också några mer konkreta hacks, som gör din eyeliner snyggare och lättare att måla.
Här är mina 5 bästa eyelinerhacks!

⚡️ Luta penseln mot dina fransar när du målar, så får du stöd och en linje som är lättare att få skarp och jämn.

⚡️ Måla med korta drag istället för ett långt drag, så är det lättare att få både vingen och resten av linjen snygg. Blir det ändå lite ojämnt i kanterna fixar du lätt till den med concealer eller rmover på en platt pensel, som du drar utmed linjen.

⚡️ Lägg en så kallad fransmarkering med eyeliner på en snedskuren pensel mellan dina ögonfransar för att få färg ända in till fransrötterna. Måla därefter din eyeliner som vanligt. Det får dina ögonfransar att se mycket fylligare ut, samtidigt som du slipper vita luckor mellan fransarna nedanför eyelinern.

⚡️ På mogen eller torr hud blir det bättre med en eyeliner som är lite mjukare, gärna i mörkbrunt eller grått istället för svart. Använd en snedskuren pensel när du lägger den, så får du inte lika skarp linje.

⚡️ Ett smart trick för att få en skarp vinge är att använda tejp som mall. Då blir den riktigt rak och spetsig.Titta rakt fram i spegeln när du mäter ut var du vill ha vingen, så får den rätt vinkel.

Mina absoluta favoriter är dessa 3 lättmålade och hållbara flytande eyeliners: High Impact Easy Liquid Liner från Clinique, Epic Ink Liner från NYX och Designing Liquid Eyeliner från Sensai. Bästa snedskurna penseln kommer från LH Cosmetics.

Lycka till med linern – och kom ihåg att den inte behöver vara svart!

NYX Professional Makeup
Epic Ink Liner Black
LH cosmetics
Angled Brush 333
Clinique
High Impact Easy Liquid Liner Black