Hem / Bloggen / Glow favoriter ✨
Marta - Hudvårdstankar
Beauty Star
24/11/22-11:23

Glow favoriter ✨

Glow favoriter! ✨

Känns huden matt och tråkig nu i vinterns mörker? Då har jag några produkttips för dig som ger huden en fin naturlig lyster 🤍

✨ Real Techniques Glow Finish Blend Extender är ett måste för mig i necessären för mig såhär års. Sätter sminket på plats samtidigt som den ger en fin naturlig lyster och tillför vårdande ingredienser till huden. Lämnar ingen kladdig yta eller så.

✨ IT Cosmetics nya Your Skin But Better CC+ Nude Glow Foundation har snabbt blivit en favorit. Det är en lätt och naturlig bas som ger en lätt till medium täckning och en massa lyster. Ser naturlig ut på hudens får en genast att se piggare ut!

✨ Klassiken K Ceutic från Dermaceutic är ju bara ett måste på vintern! Särskilt de dagar man inte sminkar sig. Det är en rik barriärskräm som även skyddar mot solen. Samtidigt som den ger huden en otrolig lyster! Magisk!

✨ En olja är ju det bästa knepet för glow tycker jag! Mantles glow serum är ett otroligt lätt oljebaserat serum som är berikad med härliga ingredienser så som CBD, lakritsrot, bakuchiol och bisabolol. Oljan lugnar, återfuktar och ger huden en omedelbar lyster.

✨ För att jobba på en mer långvarig lyster använder jag just nu Murads Rapid Dark Spot Correcting Serum. Serumet innehåller tranexamsyra som jobbar på pigmenteringar och ger en jämnare hudton. Medans glykolsyra ger lyster och en klarare hud. Fanatiskt serum som på sikt ger otroliga resultat.

Vilket glow produkt är ett måste för dig såhär års? 🫶🏼

Dermaceutic
K Ceutic 30 ml
MANTLE
The Glow Serum – Skin-Elevating Radiance Serum 30 ml
Glow Finish Blend Extender 60 ml
IT Cosmetics
Your Skin But Better CC+ Nude Glow Foundation Fair Light
Murad
Rapid Dark Spot Correcting Serum 30 ml