Hem / Bloggen / 3 steg till dina drömfransar
Caisa
Beauty Star
04/05/22-12:39

3 steg till dina drömfransar

Långa, fylliga och perfekt böjda fransar. Det går att fixa! Här är produkterna som har lyckats förvandla mina korta, tunna och spikraka ögonfransar.

1. Fransserum för att maxa längden
Xlash Eyelash Serum är Sveriges mest sålda fransserum. Varför? Jo för att det funkar! Denna vårdande franscocktail gör fransarna längre, och ofta även fylligare, på bara 28 dagar.

2. Fransböjare för den perfekta formen
En perfekt solfjäderform öppnar upp ögat, gör det både större och ramar in. Synd då att jag fötts med helt raka ögonfransar som pekar nedåt. Visst har jag testat olika ögonfransböjare förut, men det var inte förrän jag lyssnade på makeupartisterna som tillber Shiseidos Eyelash Curler som jag lyckades få kläm på det (hehe)! Ja, denna fransböjare är dyrare än många andra, men det är den aaaabsolut värd. Läs alla recensioner från 217 beautyälskare på produktsidan på kicks.se så fattar ni!

3. Mascara för fylligheten som just du vill ha
När du jobbar med beauty som jag gör finns det en fråga du får oftare än alla andra – vilken mascara är den bästa? Det är också en jättesvår fråga att svara på eftersom alla har olika fransar och alla vill ha olika mycket fyllighet på sina fransar. Mitt bästa tips är därför att våga testa sig fram! Just nu är min egen favorit den nya megalyxiga volymmascaran Lash Clas från Yves Saint Laurent. Den har en megaborste som passar perfekt för att enkelt och snabbt bygga maxad volym.

Vill så gärna höra vilken mascara som är ert trollspö för drömfransar!

Eyelash Curler
XLASH
Eyelash Serum 3 ml
Yves Saint Laurent
Lash Clash Mascara Black