Hem / Beauty Routines

Beauty Routines

Dela din rutin med andra och förklara varför du älskar den!​ Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla rutiner
Mina rutiner
Dela med dig av din rutin
Senaste
Helena
Beauty Star
09/04/24-07:14 (redigerad den 09/04/24-07:19)
Jag älskar The Ritual of Ayurveda serien vars lugnande och aromatiska doft av ros och sötmandel doft passar väldigt bra för ett hemmaspa. Efter den skummande duschgelen och hårtvätt låter jag en djupverkade hårmask verka medan jag skrubbar kroppen med en massagevante. Ett skinhack är att använda skrubben efter duschgelen för att få mest nytta av skrubbens återfuktande egenskaper eller att använda duscholjan i samma serie istället för duchgelen om man är väldigt torr. Efter duschen smörjer jag in kroppen med kroppskrämen och avslutar med en lugnande ayurvedisk massage med kroppsoljan. Kroppsoljan går även jättebra att använda som oljebehandling i håret innan tvätt om det är väldigt torrt. Tills sist avslutar jag med en återfuktande ansiktsmask.
När gör du den här rutinen?
Vid hemmaspa
Ulrika
Beauty Star
09/04/24-07:14
Jag tycker stämningen är viktig så brukar tända ljus och släcka ned i badrummet, häller ordentligt med lavendelskumbad i badkaret, sätter på en ansiktsmask och låter den verka medan jag gör peeling på kroppen. Avslutar med en härligt löddrande tvål på hela kroppen.
När gör du den här rutinen?
På kvällen när jag vill slappna av
kimthdo
Beauty Beginner
08/04/24-16:35
För en somrigt och len hy, börja med att skrubba kroppen med rituals ayurvedas kroppsskrubb för en lätt exfoliering. (Brukar raka benen efter en exfoliering för slätare hy) Därefter används skummande duschgel för en silkeslen hud. Som efteråt följs med en sol de janerios bum bum cream för återfuktning och hälsosam lyster för huden. Sist men inte minst, sol janeiros 62 perfume mist för en härlig doft av pistach, saltkaramell och vanilj som ger en varm känsla av sommar och strand. 🌷☀️🏝️
När gör du den här rutinen?
2-3 gånger i veckan, för kvällen hoppas perfume misten över. Men på dagen så går hela rutinen igenom.
Olivia
Beauty Beginner
08/04/24-16:25
Innan man ska ut i solen:)
När gör du den här rutinen?
Innan jag ska till stranden eller en varm sommar dag
Zara
Beauty Star
08/04/24-09:16
Älskar alla produkter från rituals 😍
När gör du den här rutinen?
3 gång i veckan
Emelie
Beauty Star
07/04/24-16:50
Älskar att göra hemmaspa med rituals. Jag sätter alltid på spa musik, gör iordning doftpinnar eller doftljus. Jag använder mig ofta av Rituals of sakura serien men har även andra sorter som doftar underbart och känns mjuk på huden. Mitt skin hack är att först torrborsta kroppen, därefter skrubba lätt med Rituals of sakura body scrub och efter duschen smörja kroppen med rituals body lotion och body oil. Efter det känns huden helt fantastisk i flera dagar. 😍
När gör du den här rutinen?
En gång i veckan
Liliia
Beauty Beginner
07/04/24-12:49
Jag älskar dena produkter, dem doftar underbart och jag försöker använda de så ofta så möjligt
När gör du den här rutinen?
När har jag tid, det var mest kväl
liirosen6
Beauty Pro
07/04/24-08:58
Jag älskar denna från Rituals och den doftar så underbart för kropp och själ verkligen. Denna rutinen försöker jag så ofta jag kan för det behövs för att skapa balans och återhämtning för mig❤️Hade Älskat att vinna detta och återfå lite ny energi till våren då jag varit sjuk sen jul.🥰💜💕😍😍😍🌞🌞⚘️🪻🐝🌿
När gör du den här rutinen?
Så ofta jag kan för min själ och återhämtning