Hem / Beauty Routines / Rituals har de ultimata spa-produkterna och Sakura är min
Andrea
Beauty Star
29/03/24-13:27
Rituals har de ultimata spa-produkterna och Sakura är min absoluta favoritdoft, följt av Ayurveda som även funkar bra ihop enligt mig. Även utan badkar tycker jag det är mysigt att stå länge i duschen när man släckt ner lite, tänt ljus och har en god avslappnande doft i rummet. Älskar den lyxiga känslan Rituals Foaming Shower Gels ger, men även att de har duscholjor som bevarar fukten i huden när jag är som torrast. Mitt hudtips är att ta tillfället i akt när du tar dig tiden att lyxa till det med lite hemmaspa och se till att göra dessa steg under samma tillfälle: 1. Exfoliera huden för att få bort döda hudceller (2. Om du är en person som väljer att raka benen och har en hud som klarar både det och exfoliering på samma gång - gör det för extra lent resultat!) 3. Nu när överflödiga hudceller är borta kan huden verkligen ta åt sig av fukten så på ordentligt med med kroppslotion eller body butter! 4. Använd en kroppsolja ovanpå för att verkligen låsa in fukten Det här är något alla kan göra som vill ha len och återfuktad hud (skippa dock oljan och var noga vid val av produkter på ryggen om du ryggakne tex), men är verkligen toppen för torr hud och är en perfekt rutin att få gjort en gång i veckan nu under våren och på hösten för oss som reagerar på de växlande temperaturerna. Funkar som allra bäst på kvällen eftersom huden även är som mest mottaglig när vi sover (och det kan bli lite kladdigt innan produkterna hunnit gå in, men det är det värt!).
Rituals
The Ritual Of Sakura Scented Candle 290 g
Rituals
The Ritual Of Sakura Fragrance Sticks 250 ml
Rituals
The Ritual Of Sakura Foaming Shower Gel 200 ml
Rituals
The Ritual Of Ayurveda Shower Oil 200 ml
Rituals
The Ritual Of Sakura Body Scrub 250 g
Rituals
The Ritual Of Sakura Body Cream 220 ml
Rituals
The Ritual Of Sakura Recovery Hand Balm 70 ml
Rituals
The Ritual Of Ayurveda Rich Body Oil 100 ml
När gör du den här rutinen?
En gång i veckan/när jag behöver lite extra egentid