Hem / Beauty Routines / Olaplex Hair Perfector No. 3: Börja med att applicera
wilma.lipkin
Beauty Beginner
08/02/24-01:02
Olaplex Hair Perfector No. 3: Börja med att applicera Olaplex Hair Perfector No. 3 på fuktigt hår och låt det verka i minst 10-20 minuter innan du tvättar det ur. Detta behandlar skador och stärker håret inifrån.Olaplex Bond Maintenance Shampoo No. 4: Tvätta håret med Olaplex Bond Maintenance Shampoo No. 4 för att skonsamt rengöra och vårda håret utan att bryta ner de bindningar som Olaplex No. 3 har återställt.Olaplex Bond Maintenance Conditioner No. 5: Applicera Olaplex Bond Maintenance Conditioner No. 5 efter schamponering för att återfukta och stärka håret ytterligare. Låt det verka i några minuter innan du sköljer ur det.Olaplex Bond Smoother No. 6: Avsluta med att applicera en liten mängd Olaplex Bond Smoother No. 6 på fuktigt eller torrt hår för att skydda, mjukgöra och minska frissighet. Fokusera särskilt på hårtopparna och undvik att skölja ur.Använt denna rutin i flera års tid så skulle vara kul att testa något nytt. En bra borste är såklart viktigt och att inte sova med blött hår etc. Med denna rutin blir mitt hår återfuktat, välvårdat och inte frissigt
Olaplex
No.5 Bond Maintenance Conditioner 250 ml
Olaplex
No.4 Bond Maintenance Shampoo 250 ml
Olaplex
No.3 Hair Perfector 100 ml
Olaplex
No.6 Bond Smoother 100 ml
Björn Axén
Gentle Detangling Brush - Normal & Thick Hair
När gör du den här rutinen?
Varannan dag! Förutom nummer 3 den kör jag en gång i veckan. Nummer 6 använder jag ofta men inte varje dag. Beror på om jag ska styla det eller inte.