Hem / Beauty Routines / Jag har haft väldigt slitet och trött hår på grund av alla
E’A
Beauty Star
08/02/24-14:11 (redigerad den 08/02/24-14:17)
Jag har haft väldigt slitet och trött hår på grund av alla blekningar som jag har utfört förut. Mitt hår ville knappt växa. Detta fick mig att köpa in massa olika hårprodukter med anledning till att få tillbaka de friska och glansiga håret igen. Jag testade mig fram. Detta är steg för steg av min före, under och efter dusch rutin:  1. Jag använder olja i hela håret 1 gång i veckan plastar in det och låter det verka i minst 1 tim. Det hjälper mig att få glansigt hår. Det hjälper dig oavsett hur slitet ditt hår är, men du behöver tålamod. Rekommenderarade håroljor: Tara jasmine hair oil, Dabur amla, la’ fresh garlic hair oil, hermani garlic hair oil. Du kan också välja att använda mandel eller ricin olja som är tjockare och drygare. 2. Rosmarin olja 2ggr i veckan i hårbotten och massera håret med en scalp massage brush, det stimulerar hårbotten och hjälper håret att växa. 3. Scalp scrubb från Rituals 1-2ggr i veckan. Exfolierar hårbotten, så smuts och olja inte fastnar där. Mint doften lugnar än. 4. Schampoo & balsam är från under your skin ett ekologisk detox schampoo som inte innehåller några skadliga sulfater. Så håret håller sig friskt vid tvätt. 5. Hårinpackning från Vatika naturals (garlic). Doftar super gott. Bästa och drygaste hårinpackningen. Gör håret super lent och mjukt. Kan till och med användas på torrt hår och has kvar i håret några dagar. 6. Hårolja från Kerastase elixir ultime L’huile rose. Använder på torrt hår efter dusch. Håller det glansigt och mjukt. 7. Värmeskydd från Kerastase - Genesis Defense thermique, skyddar mitt hår från värmeverktyg så det inte sker någon slitage. 8. Balmain paris texturizing volume spray- ger mitt hår volym. 9. Balmain Paris hair perfume får mitt hår att dofta underbart utan att skada det. 10. Kerastase - Nutrive 8H magic night serum som är magisk. Använder innan läggdags. Serumet reparerar kluvna toppar och torrt hår. Idag är mitt hår fri från blekningar. Jag klipper håret var 4-6 månad och undviker också värmeverktyg så mycket jag kan. Dessutom med hjälp av dessa underbara produkter så mår mitt hår super.
Nutritive 8H Overnight Serum 90 ml
Kérastase
Genesis Défense Thermique 150 ml
När gör du den här rutinen?
3-4ggr i v