Hem / Beauty Routines / Jag är en universitetsstudent som ofta behöver upp till
Sanna
Beauty Beginner
08/02/24-10:16 (redigerad den 08/02/24-10:21)
Jag är en universitetsstudent som ofta behöver upp till tidiga föreläsningar och ofta inte hinner eller orkar fixa håret direkt på morgonen. Då är denna hårrutin A och O! 📖📚💕 Först blöter jag håret och applicerar Moroccanoil Hydrating Schampoo med händerna mot skalpen och försöker nå in under håret. Sedan tar jag min scalp massager och masserar in schampot mot skalpen med cirkulära rörelser flera varv utan att trassla håret. Sedan sköljer jag ur schampot. ✨ Därefter brukar jag varva med att ha in en inpackning i håret, jag brukar använda Garniers Repairing Hair Food Papaya eller Aloe Vera, dock ca var 3:e gång jag gör rutinen. Inpackningen har jag i medan jag duschar resten av kroppen. 🤍 Nästa steg blir att applicera Moroccanoils Hydrating Conditioner över längderna som jag låter ligga i ca 2-3 minuter för att hårstråna ska stängas, innan jag sköljer ur det. 🧡 Därefter kramar jag ur håret utan att vrida det eller dra det mot en handduk. Varpå jag sedan virar in håret i en turban i microfiber som jag låter vara i 10 minuter. Sedan låter jag håret lufttorka. 🌬 När håret har torkar lite men fortfarande är fuktigt har jag i Moroccanoils Repair Mending Infusion som jag applicerar med händerna över håret. Sedan applicerar jag även Milk_Shake Incredible Milk i håret.💛 Sist har jag i 2-3 sprut vatten på var sida av håret innan jag gör min heatless-curls rutin innan jag går och lägger mig 😴. När jag vaknar upp dagen efter har jag håret redan fixat! Superfina lockar som luktar fantastiskt och som håller formen bra i 3 dagar med en mer 'relaxed' effekt dag för dag.
Scalp Massage Brush
Moroccanoil
Hydrating Shampoo 250 ml
Moroccanoil
Hydrating Conditioner 250 ml
När gör du den här rutinen?
Jag gör den här rutinen ca 2 gånger i veckan kvällstid