Hem / Alla inlägg / SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP April månad,
SkinByCelinne
Beauty Star
21/04/22-20:08
SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP April månad, även fast vädret spelar oss ett spratt så är varmare grader här för att stanna. Vi är väl medvetna om vilka steg och rutiner vi ägnar åt ansiktsvården, men hur är det egentligen med kroppsvården? Jag som snart är auktoriserad hudterapeut ser att trenden om en mjuk och välmående kropp ligger lite i skymundan. Detta vill jag ändra på här och nu. För hud är hud och huden är vårt största organ som behöver rejält med omtanke. Här behöver vi tänka ”holo” som betyder helhet. Exfoliera, återfukta och skydda. Exfoliering-elefanthuden är ett minne blott med hjälp av rätt exfoliering. Jag älskar att kombinera syra och mekanisk peeling. 1 gång i veckan är ett bra mått och glöm inte knän, armbågar och stuss. Alla döda keratinocyter (hudceller) blir ett minne blott. Under veckornas gång vill jag stimulera huden extra och jobba lätt peelande, då använder jag mig av en hederlig torrborste. Jobba i cirkulerande rörelser mot hjärtat med den torra borsten. Hälsofördelarna är många såsom igångsättning av blodcirkulationen, ökar hudens metabolism, lymfdränerande, jobbar mot celluliter och blockeringar samt har en lätt peelande effekt. Återfukta-fukt och fett är nyckeln för en hälsosam hud. Min rekommendation är att smörja kroppen efter varje dusch för att bibehålla den återfuktad. Här kan vi jobba med massor utav olika produkter såsom serum, lotion, butter, olja och mycket mer. Jag vill gärna känna mig rikligt återfuktad så ibland lägger jag först en kräm och sedan kapslar in med en härlig kroppsolja som sjunker in när jag sover. Minnesregeln är fukt efter varje tvätt. Skydda-spf är en viktig faktor till att huden bibehåller sitt kollagen och elastin som gör huden spänstig och fast. Vi behöver skydda hudens yttre som i sin tur skyddar våra organ på insidan. Hudcancern ökar i Sverige för varje år som går, dags att stoppa denna negativa trend. Under vintermånaderna så göms vi i tjocka kläder men nu när solen kikar fram stoppas gärna dekolletage, ben och armar fram i UV strålningen. Vet du med dig att du har hud som exponeras för UV strålning på med SPF. Med dessa tre steg kommer du få en mjuk, återfuktad och hälsosam hud i ett nafs. Ge din kropp denna kärlek så är jag säker på att du får tillbaka det. Vi har bara en hud, glöm inte det.
SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP  April månad,
Biotherm
Lait Corporel 400 ml
EVY Technology
Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
MON SUN
Luster Moments Repairing Oils Body Oil 300 ml