/ Hudvårdsinlägg

Hudvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hudvård med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett hudvårdshack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Filtrera
Åsa
Beauty Star
21/04/25-07:39

Dagkräm + solskydd ?

Hur gör du med din hudrutin nu när man ska ta in solskydd i rutinen? Slopas dagkrämen och ersätts av solskyddet eller blir det ett extra lager?

#solskydd #hudvårdsrutin

Klicka på ett alternativ för att rösta
Hur gör du? ☀️
23Bidrag
Vanlig rutin + solskydd
Ersätter dagkräm med solskydd
Annat
# Dagkräm + solskydd ?  Hur gör du med din hudrutin nu när
Tag
Ansiktsvård
Åsa
Beauty Star
20/04/25-18:09(redigerad den 21/04/25-07:40)

Kräm som kräm? Så resonerade jag förut. På lin höjd köpte jag Eucerin i desperata försök att få pli på min känsliga hy, men oftast blev det något från hyllan på den lokala Ica Maxi-butiken.

40 år börjar synas i horisonten och jag kände en dag att det kanske är dags att börja bry mig om min hy. En gång för alla!

Sagt och gjort. Jag har beställt en hel del från La Mer och Maria Åkerberg och jäklar villen skillnad det är mot billigare alternativ! Även mellan Maria Åkerberg och La Mer är det så stor skillnad att jag börjar allt mer övergå till La Mer.

Har beställt serum, nattserum, eye concentrate, ansiktsmask, lip peeling och Crem de la Mer. Någon som har tips på något som saknas? ☺

La Mers ögonkräm är så bra mot mina mörka ringar under ögonen och makens påsar under ögonen. Den är dessutom dryg (mycket drygare än Maria Åkerbergs ögonkräm).

Vad har ni för favoriter? ☺

Klicka på ett alternativ för att rösta
Vilken är din favorit?
12Bidrag
La Mer
Maria Åkerberg
Övrigt
**Kräm som kräm?** Så resonerade jag förut. På lin höjd
The Day & Night Duet Gift Set 1 30 ml, 30
Tag
Ansiktsvård
Nikki
Beauty Pro
19/04/25-08:15

En superåterfuktande dold pärla ⚪️💧

Nordic Hydra Moisturizing Prebiotic Oil-Cocktail från Lumene är ett tvåfasigt serum för torr/mycket torr hud. Vårdande och intensivt återfuktande på djupet.

Jag använder det främst på vintern men vid behov även resten av året. Omskakas före användning och applicera innan dag/nattkräm. Funkar jättebra under makeup också.

Den osminkade bilden är tagen strax efter applicering. Produkten går snabbt in i huden utan att lämna den oljig och blank.

En superåterfuktande dold pärla ⚪️💧  Nordic Hydra
Nordic Hydra Moisturizing Prebiotic Oil-Cocktail 30 ml
Tag
Ansiktsvård
Nikki
Beauty Pro
17/04/25-07:58

Hoppas på mycket sol i påsk! 🐥🐣☀️

Gjorde ett köp av produkter från KLAIRS och fick då med denna fullsize solskyddsprodukt, All-day Airy Sunscreen, som gåva!

Beskrivning: "Airy Sunscreen är en återfuktande fuktkräm med SPF 50+ PA++++ som skyddar din hud från UV-strålar utan att lämna någon vit finish. Den lätta konsistensen och den uppfriskande finishen lämnar din hud mjuk, återfuktad utan att kännas klibbig. Den är formulerad med milda ingredienser som gör att denna solkräm är lämplig för alla hudtyper"

Tycker den låter jättebra och formulan känns definitivt väldigt härlig, lätt och fräsch. 😃

Har ni testat den?

Hoppas på mycket sol i påsk! 🐥🐣☀️  Gjorde ett köp av
All-day Airy Sunscreen 50 ml
Tag
Solskydd
Nikki
Beauty Pro
17/04/25-07:37

KLAIRS Illuminating Supple Blemish Cream SPF40

Varit nyfiken på denna produkt ett tag och efter att testat den (passar endast ljus hudton) slog jag till.

En riktig storsäljare från ett varumärke jag inte testat innan så jättekul!

Det är en BB-kräm, dvs något mitt emellan en dagkräm och en flytande foundation. Med andra ord, en färgad dagkräm som innehåller de vårdande och fuktgivande egenskaperna som en vanlig dagkräm, men som även ger en utjämnande och lätt täckning som en foundation. Denna innehåller dessutom relativt hög SPF.

Passar alla hudtyper.

Och precis det jag gillar med t ex Daily Tint SPF30 från Skincity så sparar även denna kräm tid på morgonen genom att vara både fuktkräm, solskydd och foundation i ett.

Enda nackdelen är att nyansen är ganska ljus så den passar endast ljus/mkt ljus hudton. Passar mig perfekt men jag kan nog behöva blanda den med en något mörkare foundation i slutet av sommaren om jag vill använda den då.

Har ni testat den?

KLAIRS Illuminating Supple Blemish Cream SPF40  Varit
Illuminating Supple Blemish Cream 40 ml
Tag
Morgonrutin
Nikki
Beauty Pro
17/04/25-07:10

Någon som redan hunnit köpa och använda NUXE nya Very Rose Plumping Lip Serum?

Så sugen på detta! 🥰🌷🌹

Någon som redan hunnit köpa och använda NUXE nya Very Rose
Tag
Ansiktsvård
Linn
Beauty Pro
12/04/25-14:09

LIP SCRUB

Brukar ni använda läppskrubb? Hur ofta gör ni det och på vilket sätt är det bra?

LIP SCRUB  Brukar ni använda läppskrubb? Hur ofta gör ni det
Tag
Ansiktsvård
Angelica
Beauty Pro
12/04/25-14:01

Dold pärla

Detta är den absolut bästa busen för ansiktet, det blir den finaste färgen och den bus som doftar bäst (minst) av dem alla enligt mig, verkligen ett tips och en produkt jag köper om och om igen.

Self Tan Purity Bronzing Water Face Mist 80 ml
Tag
Ansiktsvård