Hem
Bloggen
PHA - lysterkompisen för känslig hud + TÄVLING!
Madeleine - Ohthegloss
Beauty Star
24/03/22-17:29 (redigerad)

PHA - lysterkompisen för känslig hud + TÄVLING!

Vill du gärna använda exfolierande syra då och då men upplever att din hud reagerar på AHA- eller BHA-syror? Eller så kanske du har torr/yttorr hud och vill underhålla med en snällare syra dagligen? Då är PHA en fenomenal kompis!

PHA står för ’Poly Hydroxy Acid’ och är en större molekyl än exempelvis molekylerna i AHA- och BHA-syror, vilket också gör att den inte penetrerar huden lika snabbt och därför minskar risken även för hudirritationer vid användning av den. De vanligaste PHA-syrorna är Gluconolactone och Lactobionic Acid.

Jag älskar PHA eftersom den är så snäll för min känsliga hud men är trots det effektiv och ger ett härligt lyster till ansiktet. Den hjälper även till att tillföra fukt i huden, jämnar ut hudtonen och hjälper till att släta ut fina linjer och dessutom har den antioxidativa egenskaper.

Ovan ser du fyra PHA-favoriter som finns att köpa på Kicks:

  • Exuviance Skinrise Morning Glow är pads dränkta i ett serum med PHA samt extrakt av gurka och eukalyptus. De ger ett helt otroligt lyster i ansiktet. Tips är att klippa dem i halvor så att de räcker längre.
  • Beautyact 4% PHA Peel NightLab Mask är en härlig lystergivande nattmask med 4% PHA, 2% AHA samt niacinamid.
  • Skin Treat PHA + Green Caviar Face Elixir är ett fukt- och lystergivande serum som innehåller PHA samt Grön Kaviar-alg.
  • Kombucha Liquid Glow Toner är en gammal favorit hos mig och ett budgetalternativ till padsen från Exuviance. Förutom PHA innehåller det kombucha och polyglutaminsyra som båda hjälper till att stärka hudbarriären, jobba på lystret och återfukta.

❗️Tänk på att alltid använda solskydd dagligen men i synnerhet när du använt en syra-produkt.

TÄVLING!

Nu kan en av er vinna tre av mina favoritprodukter som både stärker hudbarriären och ger lyster, nämligen Kombucha Liquid Glow Toner ifrån Skin Treat och HydraRepair Melting Cream samt Niacinamide Glass Serum 5% ifrån Beautyact.

För att tävla berättar du i kommentarerna vad ditt favorittips är för att bibehålla en välmående hud! 👇🏻

Tävlingen pågår t o m söndagen den 3 april och väljs ut och kontaktas av mig personligen. Kicks ansvarar sedan för utskicket av produkterna!

BeautyAct
5% Niacinamide Glass Serum 30 ml
BeautyAct
HydraRepair Melting Cream 50 ml
SKIN TREAT
PHA + Green Caviar Face Elixir 30 ml
SKIN TREAT
Kombucha Liquid Glow Toner 150 ml
Exuviance
SkinRise Morning Glow 36 pcs
4% PHA Peel NightLab Mask