Hem / Bloggen / 3 natural beauty-favoriter som du måste testa!
Issie Beauty
Beauty Star
07/07/22-10:20 (redigerad)

3 natural beauty-favoriter som du måste testa!

Dagens inlägg ska handla om mina favoriter från KICKS Conscious sortiment. Med hjälp av Conscious blir det lättare för dig som konsument hos KICKS att göra medvetna skönhetsval i deras butiker och online. Du kan välja från ett sortiment som är kurerat utifrån innehåll samt hur och var produkterna producerats. Conscious är uppdelat i olika kategorier för att göra det enklare att hitta ekologiska, veganska, rättvisemärkta och lokalproducerade beautyfavoriter som har tillverkats med hänsyn till miljön.

ECO – miljömärkta & ekologiska produkter
FAIR TRADING – rättvisemärkta produkter
MINIMAL WASTE – återvunnet material & refill
LOCALLY PRODUCED – tillverkat i Norden
NATURAL – 100 procent naturliga ingredienser
VEGAN FORMULA – Inga animaliska ingredienser

Alla produkter som ingår i KICKS Conscious är också tydligt märkta, med en Conscious symbol, så att du enkelt kan navigera dig fram till och hitta produkter i de olika kategorierna på egen hand.

💜 Briogeo Don’t Despair, Repair! Deep Conditioning Mask

En all time favourite! Denna hårmask har jag gått igenom flertal av och haft i mitt badrumsskåp över 2 år. Det är en riktigt bra produkt som verkligen tar hand om mitt hår, som både är återfuktande och stärkande. En otrolig inpackning som innehåller både protein och fukt som allas hår mår bra av. Man får ett magiskt resultat oavsett om du har i den i 10 eller 30 minuter. Varför jag älskar denna hårmask så mycket och varför den har varit med mig så länge är eftersom den gör underverk för mitt hår. Efter jag använt produkten få mitt hår liv igen, det blir proppat med glans, känns silkeslent och återfuktat på djupet. Håret blir lätt att arbeta med och att reda ut eventuella tovor blir så enkelt. Magi på burk!

Den innehåller bland annat algextrakt, vitamin B5, nyponolja, mandel- och arganolja, avokadoextrakt och biotin. Den är även fri från från silikoner, parabener, DEA, ftalater, konstgjorda färgämnen och hårda sulfater. Hårmasken är formulerad med 97% naturligt framställda ingredienser. Doften är även helt underbar!

💜 Weleda Skin Food

En fantastisk multiprodukt! Man kan använda Weledas Skin Food till så mycket. Under vintern är det här en underbar kräm för mina torra och fnasiga händer och nagelband. Men den går lika bra att använda på torra områden över hela kroppen som t.ex. armbågar, fötter, läppar och kinder. Den här krämen passar perfekt för mig med torr och känslig hud. Det är en rik, fet och dryg kräm som är naturligt parfymerad och fullproppad med härliga växtingredienser såsom ringblomma, kamomill och styvmorsviol som är lugnande, vårdande och mjukgörande. Tack vare att den är så dryg tycker jag att den räcker väldigt länge. Även fast det är en rätt fet kräm så absorberas den relativt snabbt in i huden och ger ett fint lyster.

💜 Beauty Act HydraRepair Melting Cream

Denna fantastiska kräm har gått och blivit en favorit i mitt badrumsskåp! Det är en återfuktande kräm som ger min känsliga hud massor av kärlek. Det här är en näringsrik och tjockare kräm som återfuktar på djupet, lugnar och ger ett fantastiskt lyster utan att kännas fet på huden. Nyckelingrediensen är hyaluronsyra som som är känd för sina fantastiska egenskaper. Hyaluronsyra är den magiska ingrediensen som återfuktar och plumpar huden. Det är inte någon syra utan är ett kroppseget ämne med stor vattenbindande och fuktbindande förmåga. Såpass att den kan binda vatten cirka 1000 gånger sin vikt och hålla kvar fukt.

Min hud blir väldigt mjuk och len av denna kräm. Den sjunker in jättefint i huden, är dryg, smular inte, ger en rejäl fuktboost och sitter fint under smink. Samt att den är vegansk, parfymfri och tillverkad i Korea.

På min instagram kan ni se en tutorial på hur jag använder dessa tre produkter. Kika gärna in den! Där heter jag @issie_beauty <3

☁️ Vilka är era favoritprodukter från KICKS Conscious sortiment? Om ni väljer att testa eller har testat någon av mina favoriter så vore det jättekul att få läsa era tankar i mitt kommentarsfält.

Weleda
Skin Food 75 ml
BeautyAct
HydraRepair Melting Cream 50 ml
Briogeo
Don't Despair, Repair! Strengthen + Repair Hair Care Minis Kit