Hem
Bloggen
3 anledningar att älska Halo! 😍
Åsa
The Beauty Editor
14/04/22-14:14 (redigerad)

3 anledningar att älska Halo! 😍

Som makeupartist har jag alltid en uppsättning lättare foundations med lyster och en samling mer täckande foundations med matt finish. Den lysterfoundation som funnits i mitt makeupartist-kit i över 10 år byttes genast mot Halo Healthy Glow All-In-One Tinted Moisturizer från Smashbox när den lanserades 2020. Det här är anledningarna till att jag älskar Halo!

❤️ Den ger fantastisk lyster.
Sedan jag började använda Halo på mig själv får jag regelbundet frågor om vad jag gjort med min hud, eftersom den ser så fräsch ut (🤩). Den blir också fantastiskt fin i fotoljus. Jag skulle aldrig hoppa över highlighter på mig själv eller en modell, men med Halo blir det faktiskt så mycket glow att det knappt behövs.

❤️ Den återfuktar min torra hud.
Att applicera Halo känns som att lägga en fuktcreme. Den återfuktar och känns mjuk och skön, även dagar då jag har torra och kliande eksem vid mina känsliga ögon. Bland ingredienserna finns hyaluronsyra, niacinamid och peptider som är kända för sina hudälskande egenskaper. Dessutom skyddar den med SPF25.

❤️ Den passar nästan alla.
Den lätta färgen och fina lystern passar nästan alla hudtyper. Både torr, blandad och mogen hud blir superfin med Halo som bas. Om din hud är fet är dock Halo inte bästa valet, om du inte grundar med en mattgörande primer.


Modeller och jag själv med Halo i färgerna Fair Light, Light och Light Medium.


Modeller med Halo i färgerna Light, Tan Dark och Light Neutral.

Tips på borstar!
Jag lägger helst foundation med en stor tät borste, som snabbt täcker hela ansiktet samtidigt som den ger en skir och jämn yta. Favoritborsten till foundation i min stora samling av makeuppenslar är nummer 106 från BeautyAct. När jag vill ha lite mer täckning använder jag den mindre och tätare nummer 105 där det behövs. Finishen blir perfekt med de mjuka penslarna!

BeautyAct
Build-Up Foundation Brush Nr 105
BeautyAct
Airbrushed Stippling Foundation Brush 106
Smashbox
Halo Healthy Glow All-In-One Tinted Moisturizer SPF25 03 Light