/ Beauty Routines

Beauty Routines

Dela din rutin med andra och förklara varför du älskar den!​ Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Alla rutiner
Mina rutiner
Dela din rutin
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Nadia
Beauty Beginner
07/02/24-22:59
Eftersom att jag har långt hår men tyvärr PCOS (hormonsrubbningar) så tappar jag en enormt massa hår under mina stress perioder. Som hår rutin så förösker jag 1 minska att duscha flera gånger under vekcan, hålla mig tilll ljummet vatten och massera håret ofta. börjar med att dagen jag ska in och duscha så använder jag mig av hemma gjort rosmari olja (tillsammans med någon annan olja men jag använder jojoba oil) och försöka sprida ut så att det täcker scalpet. Sedan masserar jag in det med min hårmassage borste och lämnar det 30 min. sedan duschar jag med ljummet vatten och använder mig av continu shampoo sensitive scalp shampoo och conditionar. Försöker massera in shampoo i handen så att det bildas skum och sedan masserar jag in det i håret och duschar av det. använde conditoner bara på topparna o loåter det verka i 2-4 min sen rensa av det. Görs 1-2 gånger i veckan. Undvik sedan att torka håret med hårttork eller med att lämna det vått och sova ( då bildas fungus = mjäll ) ! vill prova nya hårprodukter för mitt hår
BHA Sensitive Scalp Shampoo 300 ml
BHA Sensitive Scalp Conditioner 300 ml
När gör du den här rutinen?
1-2 gånger per vecka
Tavan
Beauty Beginner
07/02/24-22:53
Jag använder mig av dessa produkter, har väldigt tjockt hår och har testat flera olika schampoon och balsam, det funkar men dock inget som hjälpt så mycket i längden. Behöver hitta bra produkter asap!!
Elvital Hyaluron Plump Hair Shampoo 250 ml
Elvital Hyaluron Plump Hair Mask 300 ml
1 till 2 gånger i veckan
Lama
Beauty Star
07/02/24-22:50
Att gå ifrån skadat hår till glansigt hår har inte varit enklare 😍😍
No.3 Hair Perfector 100 ml
No.4 Bond Maintenance Shampoo 250 ml
No.5 Bond Maintenance Conditioner 250 ml
Skydda Torr 200 ml
Varje dag
Diana
Beauty Star
07/02/24-22:49
Då jag under några års tid färgade mitt hår från mörkblont till platinablont och sedan till mörk brunt några år senare så fick mitt hår stå ut med ständigt färgande och som grädde på moset för ett år sedan valde jag att gå från svart hår till blont på 2 veckor, det slet på mitt hår och allt blev helt dött. Valde då att lägga i en ljusbrun kall färg och sedan sluta helt med färgandet. Dessa åren av färgande har lett till mitt torra och frissiga hår som just nu börjar få lite liv i sig igen. Jag klippte av halva håret för att kunna börja om lite och ge det en chans. Jag använder denna inpackning varje gång jag tvättar håret (1 gång i veckan) och använder elvitals oil schampoo och balsam. Jag märker att mitt hår blir lite mer livligt efter jag duschat och inte lika strävt är man håller på med det. Men min resa mot ett friskt hår är ännu inte slut och jag hoppas att jag kan hitta produkter som kan hjälpa mitt hår till nästa nivå
Elvital Extraordinary Coconut Oil Shampoo 250 ml
Elvital Extraordinary Coconut Oil Conditioner 200 ml
Elvital Dream Length Fiber Mask 400 ml
1 gång i veckan
Evelyn
Beauty Beginner
07/02/24-22:48
Jag har problem med fet hårbotten och torra längder. Jag tvättar håret med schampo och balsam från olaplex och en/två gånger i veckan använder jag en hårinpackning. Vid behov använder jag en hårbottenskrubb för djuprengöring. Jag har självfall så efter dusch applicerar jag alltid en leave-in kräm samt hårolja.
No.4 Bond Maintenance Shampoo 250 ml
No.5 Bond Maintenance Conditioner 250 ml
No.7 Bonding Oil 30 ml
Vid dusch
Sudem
Beauty Beginner
07/02/24-22:38
Jag behöver nytt.
Extreme Shampoo 300 ml
Cleansing Powder Dry Shampoo 120 g
Varje dag
Mirjam
Beauty Beginner
07/02/24-22:27
Hej! Jag har väldigt slitet och dött hår även fast jag aldrig använder platt tång eller lock tång. Jag använder dagligen värme skydd oavsett samt olja för håret. Men jag har inget jobb just nu så har de lite svårt med ekonomin för tillfället men jag älskar hår vård därför önskar jag att få vila sett kit//Mvh
Elvital Extraordinary Oil Sublime Detangle Leave-In-Spray 200 ml
Vibrant Shine Color Conditioner 250 ml
BHA Balancing Scalp Serum 60 ml
The Glossy Hair Mask 125 ml
Varannan dag efter när jag ska duscha mitt hår
Julia
Beauty Beginner
07/02/24-22:27
Jag har tappat otroligt mycket hår på grund utav stress osv, innan jag började tappa de så hade jag väldigt tjockt och fint hår men nu är det inte längre tjockt utan tunnt och otroligt svagt. Jag försöker ta hand om mitt hår och har även försökt att hitta så bra produkter för mitt hår som möjligt men vet inte riktigt vart jag ska börja. Nyligen köpte jag ett schampoo från Ida Warg (Pro Growth) men har inte använt den tillräckligt länge för att se ett resultat. Använder även en skrubb för hårbotten från Kerastase, tycker att den är otroligt bra för att rengöra hårbotten på djupet. Sedan använder jag även Ida Wargs repair hårmask så ofta jag kan. Detta har väll funkat för mig än så länge iallafall men hade gärna velat få tillbaka mitt tjocka hår igen. 
Repair Hair Mask 300 ml
Fusio Scrub Purifying Shampoo 250 ml
Pro Growth Shampoo 250 ml
Nästan varje gång jag duschar mitt hår, använder inte skrubben för hårbotten varje gång jag duschar.