Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairBeach readyPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
Matilda
31/08-15:49
Vill du ha en heltäckande bas, men hatar att lägga lager på lager och skapa mer textur? Här är lösningen! Heltäckande bas behöver inte betyda tjocka lager av foundation och concealer. Om du använder basprodukter i krämform behöver du inte flera lager ovanpå varandra. Alla krämprodukter, oavsett om det är foundation och concealer eller bronzer och rouge har rikligt med pigment i sig och ger därför ett täckande resultat (och en massa härligt glow). Flera produkter; contour, concealer, foundation och rouge, men endast ett lager och ALDRIG ovanpå varandra. Placera bara produkterna där du behöver dem. Genom att göra på detta viset får du en återfuktad bas som fortfarande ser ut som DIN hud och inte ett påmålat ansikte.
Se mer
Fatima
31/08-15:38
Det finns 30 olika vackra nyanser! Min nyans hade troligen varit 320c. Min favorit foundation hack är att man börjar med en ren bass genom att utföra sin hudvårdsrutin och sen återfuktar huden. Sen kan man lägga solkräm innan foundation, för att få extra SPF skydd än det en foundation brukar erbjuda. Att ta sin tid med hudvård och sminkning så att man kan uppskatta egentid🌸🤗
Se mer
Lena Rosita
31/08-15:14
30 nyanser och 105W hade passat mig. Mitt bästa tips är att man blöter sin beauty blender med vatten innan man använder den, även att man har på settingspray direkt efter för att basen ska hålla bättre.
Se mer
Ayaan
31/08-15:14 (redigerat)
1. Det finns 30 nyanser i Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation. 515 W är nog min perfect match. 2. Mitt bästa foundation hack är en bra hudvård och att använda setting spray både före och efter foundation. Jag använder setting sprey under varje make up steg( min favorit morphe setting mist). För att smälta in allt ihop och för att det ska hålla och inte se kakigt ut.
Se mer
Silvia
31/08-15:13 (redigerat)
Den finns i 30 nyanser och min nyans är 230w. Mitt bästa tips är att använda en bra primer som fungerar bra i kombination med den foundation man använder. Jag använder olika primers beroende på vilken foundation jag använder och foundation väljer jag beroende på hur jag vill att min hy ska se ut den dagen. Jag pudrar alltid ovanpå min foundation och avslutar med en setting spray. När sprayen har halvtorkat pressar jag försiktigt min Beauty blender över ansiktet och får på så vis en sminkning som ser ut som min egen hy fast bättre. Avslutar med ytterligare en omgång med min setting spray.
Se mer
Åsa
31/08-15:12
Åsa Johansson, 30 nyanser, tror att 125 skulle passa mig bäst 😀 Mitt bästa tips är att ha bra hudvård så att du har en ren och frisk hy som du applicerar din foundation på. Sen självklart en bra primer och därefter en återfuktande settingspray. Detta gör så att jag får en långvarig och fin makeup.🤩
Se mer
Zofia Milena
31/08-15:07
30 nyanser och den som hade passat mig bäst är 230w då jag gillar lite mer färg. Mitt bästa tips är att ha antingen en blöt eller torr beauty blender beroende på hur man vill ha sin foundation. Om den ska va mer matt eller mer glowig. ❤️
Se mer
Stella
31/08-15:03
Det finns 30 nyanser och jag tror att nyansen 105w skulle passa mig bäst. Mina bästa tips för att foundationen ska se snygg ut och hålla hela dagen är för det första en bra hudvårdsrutin som gör att din hud blir återfuktad. Efter det att spraya med settingspray (caias hydrationspray tips) och låta det torka sedan använde en fuktig, INTE BLÖT, beautyblender eller en lite fluffigare kabukiborste för att blanda ut. Därefter tar jag settingspray från både caia och Urban decay som är en glowig finish, (Finns märta för de som blir oljiga) och när jag låtit det torka in sprayar jag settingspray på min beautyblender och duttar lätt in i huden. Därefter går jag in mer concealer och sedan sätter basen med ett par puder, ex. Laura mercier eller huda beauty.
Se mer