/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
01/02/25-09:24

HÅR 2025

Läste att en av 2025 års hårtrender kommer vara luggen, och gärna s k gardinlugg.

Tycker det är jättesnyggt, ger en mjuk feminin look och ramar in ansiktet så fint. Men skulle jag våga klippa lugg själv? Vet inte!

Vad tycker ni?

Gillar ni lugg? Har ni, har ni haft eller vill ha? Eller inte alls?

Kommentera gärna! 😃

HÅR 2025  Läste att en av 2025 års hårtrender kommer vara
Nikki
Beauty Pro
01/02/25-08:21(redigerad den 06/02/25-10:59)

Marc Jacobs nya doftkollektion Daisy Glow 🌸✨️

Förutom Daisy Love Glow EdT ingår Daisy Eau So Fresh Glow EdT och Daisy Glow EdT.

Daisy Love Glow EdT - blommig citrusdoft med tränoter och mysk.

Doftnoter: bergamott (citrus), citronblomma, mysk och cashmere (kashmir trä).

Årets flakonger är gula! 🌼💛

Marc Jacobs nya doftkollektion Daisy Glow 🌸✨️  Förutom
Daisy Love Glow EdT 50 ml
Daisy Glow EdT 50 ml
Daisy Eau So Fresh Glow EdT 75 ml
Nikki
Beauty Pro
01/02/25-08:01

NYHET: Sol de Janeiro Delicia Drench JET SET

Nu finns populära Cheirosa 59 även som set.

Ljuvlig doft av bl a vanilj och sockrade violblad.

NYHET: Sol de Janeiro Delicia Drench JET SET   Nu finns
Delicia Drench Jet Set Body Kit
Brazilian Crush Cheirosa 59 Perfume Mist 240 ml
Cheirosa 59 Delicia Drench Body Butter 240 ml
Cheirosa 59 Rio Deo Roll On
Rio Cheirosa 59 Refill Deo Roll
Delicia Drench Shower Oil 385 ml
Bum Bum Jet Set
Bom Dia Jet Set
Beija Flor Jet Set
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Lillie
Beauty Star
31/01/25-21:13

Vill du också en bra fransdag varje dag? Är volymfulla och långa fransar som håller en böj heeela dagen något du vill ha? Har haft min nuvararande fransrutin i över ett halv år och inte haft en dålig fransdag sen dess. Det här är hur jag gör.

• Först böjer jag mina fransar med Make Up Stores fransböjare, vilket jag tycker är den bästa jag testat. Jag börjer mina fransar mycket för att få en "C form" på fransarna, så när du tror du är klar så böj lite till:)
  • Sen tar jag och sätter Vaselin på fransarna, det hjälper för att hålla böjen och även skydda fransarna från mascaran.
  • Vänta lite och böj igen
  • Sen är det dax för mascara. Största tipset är verkligen vattenfast mascara, Det håller böjen hela dagen även om det kan verka obehagligt i början. Jag använder alltid Maybelline Lash Sensational Waterproof. Glöm inte att lägga mascara längst in i roten för att få fransarna se extra långa ut.
  • Efter det är det dax att ta Loreal Telescopic Mascaran, men bara på toppen av fransarna, och glöm inte baksidan för extra längd. Hoppas ni testar och gillar denna rutin lika mycket som jag gör!
Vill du också en bra fransdag varje dag? Är volymfulla och
Lash Sensational Mascara Very Black
Telescopic Mascara Black
Lillie
Beauty Star
31/01/25-20:50(redigerad den 31/01/25-21:15)

Måste bara tipsa om det BÄSTA hudvårds hacket för "glass skin" som har funkat både för mig och mina vänner!

• Först ta och rengör ansiket med ZERO cleansing balm, använd gärna en för dina egna hudproblem/hudtyp (själv använder jag den rosa orginal)
  • Sen använd det kända "snigel slemmet" (snail mucin)
  • Nu är det dags för mitt största tips vilket är nivea cream i den blåa burken. Den ger ett OTROLIGT glow till huden

Sen är det bara att sova på det och sen vakna upp till otroligt glowig hud! Skriv gärna om ni testar och vad ni tycker!🧴

Maya
Beauty Star
31/01/25-14:18(redigerad den 05/02/25-12:56)

Caia Wake me up cream eller Becca Under eye brightening corrector?

Hej! Är det någon här som har tesstat både Caias Wake me up cream och Beccas Under eye brightening corrector? Vilken är bäst? Är de likvärdiga?

Flera val
Avslutad
Caia eller Becca?
8Bidrag
Caia Wake me up cream13%
Becca Under eye brightening corrector88%
Becca Under Eye Brightening Corrector 01 Fair/Light
Nathalie
Beauty Pro
31/01/25-12:58

Anastasia setting powder

Jag har funderat på att köpa Anastasias setting powder och var inställd på att köpa en liten burk. Den finns dock bara i färgen translucent. Har någon av er med väldigt ljus hy testat både den och Vanilla? Jag är lite orolig över att Vanilla kanske blir gul på mig som har neutral eller möjligen lite kall underton eftersom det inte står något om det. Ska såklart testa dem i butik men det är först om några veckor så tills dess ville jag fråga er. Eftersom att jag är rätt ljus så är jag egentligen inte så orolig över att translucent ska vara för ljus (som vissa recensioner nämner), speciellt inte när alla translucent hittills sett liiite cilaout på mig

Anastasia setting powder   Jag har funderat på att köpa
Mini Loose Setting Powder Translucent
Loose Setting Powder Vanilla
Linn
Beauty Pro
31/01/25-11:20

Setting powder

Jag använder detta puder för att sätta concealern under ögonen på plats. Resultatet blir jättebra. Märket är W7 och det finns tyvärr inte på KICKS men vill ändå tipsa om det.

**Setting powder**  Jag använder detta puder för att sätta