Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Jag fick den strålade iden att "hur svårt ska det vara att nyansera /tona håret med en färgbomb? rosa hade vart snyggt i sommar!" Utan att ens googla så hällde jag på färgbomben direkt utan att blanda ut i håret, resultat Bild 1. Jag såg ju iallafall glad ut ;) Fick besöka frisören och spendera Mycket pengar på något halv okey resultat (bild 2). Jag insåg att det inte riktigt lirade så bra med färgen, den var ändå flammig och billig. Sååå... jag åkte till en annan frisör, som hade salongen i sitt garage. Satte mig i stolen och sa de begåvade orden "gör mig så ljus det bara går"... och ljus blev jag. Tjejen blekte sönder håret, det gick faktiskt av. Bild 3 Ingen minns en fegis säger man, men ibland är man faktiskt bara dum =) Mitt hår behövde verkligen omvårdnad efter den smockan! Och ja, jag har tagit lärdom! =)
A few months ago, I noticed more and more strands of hair on my pillow, in the shower, and basically everywhere. It felt like every time I ran my fingers through my hair, I lost a little more confidence along with it. I tried switching shampoos, hair masks, and even went the DIY route with homemade treatments — but nothing seemed to work. Watching my hair lose its shine and volume was honestly heartbreaking. I’ve heard amazing things about Kérastase, and the Gloss Absolu range sounds like exactly what my stressed-out, fragile hair needs. I’d love to give my hair a chance to shine again — and maybe finally stop dreading hair wash day!
Min horror story är definitivt när jag blekt sönder mitt mörka hår till blont HEMMA!! Jag hade en bild och ett mål i huvudet och det skulle bara bli ljust så jag kan färga det till ljusbrunt... Resultatet blev K A T A S T R O F allt ifrån oranga toner till senapsgula ränder till en bebis blond hårbotten, mitt hår var i princip helt slut efter 4 omgångar blekningar på raken!När jag väl färgade det till ljusbrunt och trodde att nu så! Nu kommer det bli exakt som jag velat... mitt hår gick bokstavligen av överallt och blev gummi, glans och fräscht hår??? Knappast... Den mardrömmen slutade med att jag klippte av allt hår och färgade svart meeeeen det har tagit tid att få håret back on track沈 Så denna serie låter som en dröm för håret!!! Jag håller tummarna och tack Kicks för ännu en chans stt vinna denna dröm serien
✨️ Nya somriga naglar ✨️
Jag älskar att ha färgglada naglar, och till sommaravslutningen (jag är lärare) har jag planerat en blå sommarklänning, så det blev blåa naglar också!
Jag är väldigt svag för glittriga naglar (och glitter överhuvudtaget 😅) så självklart blev det glittrigt!
Vet ni vad jag saknar?
Jag önskar att man kunde köpa fler parfymer som minis och att man fick plocka ihop sin egen gift box precis som när man köper lyxig choklad och fyller asken genom att själv välja ut sina praliner. Det blir inte billigt men man får precis vad man vill ha! 🤗
Precis så skulle jag vilja välja min egen Zarkoperfume-box!
Håller kärleksfullt Sofia ansvarig (med Virre som draghjälp) för just mitt val av varumärke som jag nu är vansinnigt sugen på att provdofta om och provdofta mer av! 🥰
Jag rekommenderar Ole Henriksen Banana Bright Vitamin C Serum – det är en effektiv glow-produkt som innehåller 15 % C-vitamin, PHA och hyaluronsyra. Den ger huden mer lyster, jämnare ton och fasthet. Perfekt för glow-utmaningen, MEN var försiktig om du har känslig hud eftersom den innehåller parfym.
Mitt senaste köp!
Tragglar vidare i jakten på en bra kräm bronzer för mig. Har även beställt Isadoras kräm bronzer i 46 så vi får se hur den blir också! Har endast swatchat på handen, inte provat i ansiktet än! Light som ni ser är väldigt ljus.... men nanske funksr bra till vintern då man liks ändå är blek