Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Vilka produkter man ska satsa på om man är nyfiken på att te
Issie Beauty
Beauty Talks Ambassador
02/17-14:13
Vilka produkter man ska satsa på om man är nyfiken på att testa K-Beauty? Sen jag blev intresserad av hudvård har k-beauty, Korean Beauty, legat mig varmt om hjärtat. Fokus ligger på att få en frisk, lystrig och återfuktad hud med en serie produkter som du applicerar i en specifik ordning, från tunnast till tjockast konsistens. Det gör att huden ges så mycket fukt och näring som möjligt. En väl återfuktad hud är nyckeln till alla hundars välmående. Jag har provat mycket och förälskat mig i många k-beauty produkter. Men i det här inlägget tänkte jag ta upp de produkter jag tycker man borde satsa på om man är nyfiken på att testa k-beauty! 💜 Oljerengöring (dubbelrengöring) Inom K-Beauty är dubbelrengöring A och O. Dubbelrengöring är en tvåstegsmetod som är populär i Korea. Det innebär att du börjar med en oljerengöring för att ta bort smink, solskydd, talg och alla andra orenheter som din hud har samlat på sig under dagen. Därefter använder du en vattenbaserad rengöring som tar bort resterande smuts och svett som kan ligga kvar på huden. En oljebaserad rengöring kan komma i olika former t.ex. balm, kräm eller olja. En oljerengöring jag vill rekommendera är Dear Klairs Gentle Black Deep Cleansing Face Oil. Det är en mild och effektiv förstasteg rengöring, perfekt för känslig hud, då den har en allergivänlig formulering (fri från parfym) med vegetabiliska oljor som på ett milt sätt rengör, återfuktar och skyddar huden. Den innehåller svarta bönor som balanserar talgproduktionen och svart sesamolja som innehåller antioxidanter vilket skyddar och stärker hudbarriären. De svarta vinbären och fröolja berikar huden med viktiga mineraler och vitaminer. Rengöringen löser upp sig snabbt och oljan får en mjölkaktig konsistens när vatten tillsätts, utan att lämna någon oljig hinna på huden efteråt. Den tvättar bort smink och solskydd felfritt och lämnar huden mjuk, ren och len med ett fint lyster. 💜 Finnplåster Min lifesaver! Finnplåster är en av de mest populära k-beauty produkterna, tack vare snabbheten och effektiviteten hos deras renande egenskaper. När man får en finne vill man oftast bara klämma den men det brukar inte sluta så bra. Eftersom talgkörteln kan skadas och inflammationen kan bli värre, vilket ökar risken att få ärr och mörka fläckar. Men med hjälp av Cosrx Master Patch kan man enkelt applicera det tunna plåstret på finnen över natten och den bokstavligen suger ut innehållet och hjälper finnen att läka snabbare. Helt utan att man behöver klämma och oroa sig över eventuella ärr eller mörka fläckar. Plåstret fungerar som en barriär mot bakterier och förhindrar ytterligare infektion. De fäster effektivt på huden och gör magi genom att extrahera föroreningar och minska rodnad. 💜 Toner Dear Klairs Supple Preparation Unscented Toner har varit en favoritprodukt hos mig länge. Det är en helt parfymfri toner proppad med hyaluronsyra (som har förmågan att binda fukt upp till 1 000 gånger sin egen vikt), glycerin, vitamin E, aloe vera, panthenol, centella asiatica och peptider. En magisk fuktbomb som både ger intensiv återfuktning och lugnar huden, tack vare de fantastiska ingredienserna. Konsistensen är som ett serum men känns mer som vatten när man applicerar den på huden. Tonern återfuktar min hud omedelbart och lämnar den tillräckligt fuktig för att öka absorptionen av nästkommande produkter. Ibland tar jag flera lager av tonern för att få en extra boost av fukt. Tips! Klappa in tonern med händerna (man sparar på produkt, då bomullspaden suger upp det mesta + bättre för miljön) 💜 Fuktkräm Att hålla huden återfuktad är den gyllene regeln inom hudvård. Grunden för att återfukta huden snabbt och okomplicerat är att använda en bra kräm. En favorit fuktkräm hos mig är Dear Klairs Rich Moist Soothing Cream. Det är en djupt återfuktande och parfymfri kräm speciellt utformad för känslig hud men som passar alla hudtyper. Den är berikad med betaglukan, jojobaolja och ceramider som fungerar för att stärka hudens skyddsbarriär, stärka torr och irriterad hud, och samtidigt förbättra hudens naturliga celluppbyggnad kapacitet. Huden blir mjuk, återfuktad och får ett fint lyster när man använder denna kräm. Den sjunker in fint i huden och lämnar huden återfuktad hela dagen utan att kännas flottig. Det finns så många toppen k-beauty produkter för er att upptäcka och dessa som jag nämnt idag är fyra magiska produkter som jag verkligen rekommenderar. Om ni väljer att testa eller har testat någon av produkterna så vore det jättekul att få läsa era tankar i mitt kommentarsfält. <3
Klairs Rich Moist Soothing Day Cream 60 ml
Klairs Rich Moist Soothing Day Cream 60 ml
Klairs Gentle Black Deep Cleansing Face Oil 150 ml
Klairs Gentle Black Deep Cleansing Face Oil 150 ml
Klairs Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml
Klairs Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml
COSRX Master Patch Original Fit Spot Treatment 24 pcs
COSRX Master Patch Original Fit Spot Treatment 24 pcs