Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Min hudresa + mina must haves Äntligen har det blivit dags
Hudvårdsnörd || Saralena
Beauty Talks Ambassador
03/24-11:17
Min hudresa + mina must haves Äntligen har det blivit dags för mig att dela mitt allra första inlägg här på forumet och vad passar bättre än att få veta mer om hur mitt enorma intresse för just hud och hudhälsa startade? Under min barndom hade jag besvärliga atopiska eksem som sedan läkte ut och under tonåren var min hud ganska okomplicerad. Tidigt började jag äta p-piller och det var egentligen inte förrän efter år av sämre mående som jag insåg kopplingen till det hormonella och därmed slutade med pillren. Då börjar däremot nästa resa - efter både viktuppgång och andra tecken på PCO-S (polycystiskt ovariesyndrom) fick jag även acne som är vanligt vid just denna diagnos. Stora, onda inombordare som lämnade märken och ofta pigmenteringar som följd. Från början försökte jag de klassika dumdristiga metoderna med att torka ut huden ännu mer - vilket såklart ytterligare förvärrade situationen. Efter att ha kommit fram till hur min PCOS bäst hålls i ordning (det är ett kroniskt tillstånd) genom framför allt kost och rörelse så började resan med att inte bara behandla själva finnarna utan även de märken och ärr som lämnats på huden. Jag har testat mig igenom mycket gällande både behandlingar och produkter och det som fungerar allra bäst för mig är att hålla mig till ett märke i taget åtminstone som grund. Jag använder gärna de mer aktiva ingredienserna och för att inte riskera att skapa onödig irritation har detta blivit min gyllene medelväg till att kunna använda aktivt men också för att faktiskt ge recensioner baserade på en långsiktig användning. Efter tre graviditeter har jag också en del hyperpigmenteringar som triggas av såväl solljus, värme (melasma) och är därför supernoga med solskyddet. Jag predikar SPF 50 - året runt! Genom dessa hudtillstånd - acne, eksem och melasma har inte bara hudvården kommit att bli ett stort intresse för mig utan även hudhälsa generellt. Att det gärna blir lite för mycket av de goda aktiva ingredienserna och testandet generellt syns tydligt på senare år och jag är team - kort men effektiv rutin som hålls över tid. För mig som mamma är också just stunderna i badrummet ren selfcare. Här är det bara jag, mina produkter, beröring och gärna lugn och ro med ett tänt ljus och lite soft musik. Berätta gärna, hur började DITT intresse för hudvård? Som behandling av en åkomma eller bara rent och skärt intresse från början? Jag ser fram emot att hänga mer med er här inne! ❤️ Tre must haves: 🔴 Evy Technology Daily Defense Face Mousse SPF50 - världens bästa solskydd. 🔴 Dermaceutic TriVita C30, resultat på pigmenteringar och glow på flaska. 🔴 MAC powder kiss i Resort season, vårens och sommarens poppigaste läppstift!
Dermaceutic Tri Vita C30 30 ml
Dermaceutic Tri Vita C30 30 ml
MAC Powder Kiss Liquid Lipcolor Resort Season
MAC Powder Kiss Liquid Lipcolor Resort Season
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml