Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
Det finns 30 nyanser! 06 (beige Cannelle) skulle passa mig b
Isabell
01/09-11:12 (redigerat)
Det finns 30 nyanser! 06 (beige Cannelle) skulle passa mig bäst. Det viktigaste är att man främst har bra rengöring och återfuktande produkter för sin egen hudtyp. Påbörja allting sminkningen med en bra primer som ger återfuktning till huden, om man har många porer går det bra med en mer matt primer. Appliceringen påbörjar jag med att lägga en klick av produkten på handen för att inte slösa men också för att de inte ska bli för mycket direkt på ansiktet. Sedan använder jag en foundation-borste av sigma som är helt otrolig. Efter det applicerar jag och drar borsten lätt i ansiktet för att få en naturlig look. Jag undviker att lägga för mycket produkt där jag sen ska lägga concealer. Efter det använder jag mig av concealer under ögonen samt om det skulle behöva täckas någon annan stans. Sen använder jag mig av ett transparent puder, bronser och resterande ögon/ögonbryns sminkning. Sen är det super viktigt för mig att alltid spraya med en settingspray. Då brukar looken hålla sig fräsch och sitta hela dagen utan linjer.