Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg
1. Det finns 30 olika nyanser och jag tror jag passar i 125W
Linn
30/08-17:27
1. Det finns 30 olika nyanser och jag tror jag passar i 125W :) 2. (Lite lång harang om foundationapplicering från någon som vill få en så naturlig finish som möjligt): Före du applicerar måste du preppa huden!! Det gör en världskillnad i textur och långvarighet av den foundation du sen applicerar. Se till att tvätta ansiktet först och möjligtvis använda en exfolierande ansiktsmask (beroende på hur hyn ser ut och känns). Jag har kombinerad hy som kan bli extremt oljig om jag inte återfuktar den nog. För mig passar det då att återfukta med ett serum och en ansiktskräm (bäst om det är gel men beror som sagt på hudtyp), sen följa upp med ögonkräm och SPF!!! Låt hudverken verka och smälta in u hyn före du applicerar din foundation. Jag gillar att värma upp den på handen först och sen applicera lite i taget i ansiktet försiktigt med fingrarna (studsa fingrarna som en sminksvamp ungefär) för att sprida ut. Sen sprayar jag gärna setting spray (det kommer räcka längre då under dagen) och anvönd sedan en beautyblender/sminksvamp för att blenda ut. Viktigt är att inte överapplicera och att fokusera applicering på de ställen där du känner det behövs mest (missfärgning ex.) och sen använda svamp för att smälta ut foundationen i resten av ansiktet. Glöm inte att sparsamt applicera puder i zoner som kommer bli oljiga/där det kan rynka sig (inte för mycket!!) och sedan avsluta med sista lager setting spray ;)