Hem / Alla inlägg / Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig,
Annelie48
Beauty Star
29/05/22-13:28 (redigerad)
Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig, för jag älskar hudvård och hälsa! Jag är 48 år och min hy har aldrig sett bättre ut. Använder retinol, c vitamin, glycolic acid ( gärna inte så ofta på sommaren dock). Allt detta från The Ordinary. Bra ingredienser i och potenta. Solskydd från Evy, lätt på huden oparfymerad, bra under smink, love it! Använder Bareminerals mineral puder för att det är naturligt, vårdande och täckande, extra bra på sommaren då den naturligt skyddar mot solen också. Rengör ansiktet med CeraVe Cleanser som innehåller salisylsyra ceramider hyaluronsyra etc. Använder den ca 3 ggr i veckan och andra dagar något utan salisylsyra. Det är alltid bra att känna efter hur ens hud mår just då.Om jag vill bli brun vilket jag vill, lite så där fräscht brun, använder jag Marissa Carters BUS cocoa Brown. Den ger en fin brun ton. Jag duschar en gång i veckan inkl tvättar håret för att inte slita på huden och håret i onödan. Jag duschar bara hela kroppen oftare om jag ska till läkare dejt eller har svettats kopiöst. Annars tvättar jag varje dag förutom när jag ör hemma bara, armhålor, fötter och underliv. Och jag doftar rent och somrigt för jag är ren och gillar doften av Hawaiian Tropic tanning oil, då får jag känslan av sommar även på vintern. Underbar kokos doft! På kroppen efter dusch använder jag ekologisk hampafröolja tillsammans med Eterisk Rosmarinolja. Håller huden tajtare, förnyar och återfuktar och är BRA för huden. Hth lotion oparfymerad har räddat mina eksemiska torra händer tack vare dess enkla innehåll. Använder det även till ansiktet då och då, till kroppen fötter och hår topparna. Multiprodukt! Jag äter virgin olivolja varje dag, bra för huden och allt möjligt, dricker vatten, försöker sova tillräckligt, röra på mig, och så lite andra hacks men nu måste jag stoppa, annars blir det en bok av det här. Hejsvejs
Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig,
Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig, - 2
Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig, - 3
Här kommer beautyhacks som är testade och forskade av mig, - 4