Hem
Alla inlรคgg
Dรฅ var det dags fรถr mig att prata om mina SPF-favoriter! ๐Ÿ˜
@skincarebyastrid
Beauty Star
30/06/22-15:59
Dรฅ var det dags fรถr mig att prata om mina SPF-favoriter! ๐Ÿ˜ Jag tรคnkte att det var lรคmpligt nu nรคr sommaren verkligen nรคrmar sig (eller kanske redan รคr hรคr?) med stormsteg! Som ni kan se hรคr ovan i videon sรฅ รคr EVY Face Mousse (bรฅde SPF30 och SPF50) stรฅende favoriter i mitt badrumsskรฅp. De har bra UVA- och UVB-skydd, fungerar som primer fรถr smink och hรฅller i hela 6 timmar (!!!). Jag รคlskar dock alla EVYs solskyddsprodukter, bรฅde de fรถr ansiktet och kroppen samt de fรถr barn. Se nรฅgra exempel รคr nedanfรถr! En annan storfavorit jag har รคr Garniers SPF50+ Fluid. Den tycker jag sรฅ mycket om eftersom den รคr lika lรคtt som mjรถlk, fungerar super under smink och svider inte i รถgonen. De dagar jag รคr lite torrare sรฅ anvรคnder jag den รถver en fuktkrรคm och annars exakt sรฅsom den รคr. En annan favorit frรฅn Garnier รคr deras SPF-Mist SPF50+ som fungerar super ovanpรฅ smink! Jag skulle dock rekommendera att alltid applicera mist inomhus och med ett rikligt lager โ€“ fรถr att faktiskt fรฅ skyddet i ansiktet och inte i luften runt omkring. ๐Ÿ’จ Bubblare! En av mina favoriter fรถr kroppen รคr bland annat klassikern โ€Protect and Moisture Sun Lotionโ€ frรฅn gamla goda NIVEA. Detta eftersom den absorberas lรคtt, har ett bra pris och kan dรคrmed slรถsas med. โญ Solskola โญ - Applicera alltid rikligt, minst en halv tesked till ansiktet och cirka en handfull till kroppen. - ร…terapplicera minst varannan timme och alltid efter bad! - Undvik att vara i solen mellan 11-15. - Anvรคnd solhatt och sitt i skuggan. Vilken รคr din favorit SPF-produkt? ๐Ÿ’–
NIVEA
Protect & Moisture Sun Lotion SPF30 200 ml
EVY Technology
Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
Garnier Ambre Solaire Over Makeup Super UV SPF50+ 75 ml
Ambre Solaire Anti-Dark Spots & Anti-Pollution Super UV Protection Fluid SPF 50+ 40 ml
EVY Technology
Daily UV Face Mousse SPF30 75 ml